Guldbæk Løbet d. 5. Juni 2015

Information og tilmelding

Fredag
5. juni 2015

Guldbæk Løbet

Musik:Kunst:Motion

GULDBÆK LØBET er et nyt og anderledes motionsløb for hele familien - på tværs af generationer og motionsniveauer.

I samarbejde med Guldbæk Festival og Guldbæk Borgerforening er det, med stor velvillighed fra lodsejerne, gjort muligt at dedikeret en hel dag til et nyt og anderledes motionsløb med hyggeligt samvær og unikke oplevelser i Guldbæk.

Naturen i Guldbæk byder velkommen til et dejligt kuperet terræn med skov, marker, hestefolde og vinmarker, som tilsammen skaber nogle unikke rammer for deltagerne.

Baggrund for det samlede GULDBÆK EVENT

Guldbæk Borgerforening og Guldbæk Festival er i år gået sammen om at arrangere en ny og unik oplevelse i landsbyen. De to foreninger har sammen ansøgt og fået Rebild Kommunes Landsbystafet på 50.000 kr., hvilket har gjort det muligt at skabe Guldbæk Event - MUSIK:KUNST:MOTION i dagene 5.-6. juni 2015.

Guldbæk Festival har 5 års jubilæum og vil den 6. juni byde på masser af talentfuld musik fra scenerne, og aktiviteter på pladsen for hele familien.

Guldbæk Løbet den 5. juni, er et løbsarrangement helt forskelligt fra andre løb. Vi byder på løberuter og ”trampe-/travetur” for alle niveauer og alle aldre, og topper oplevelsen med unik forplejning af løberne og lokale kulturelle perler.

Alt i alt en spændende og aktiv motionsdag for hele familien - store som små J - i kanten af natur, hestefolde og vinmarker. Vores mål er, at Guldbæk Løbet – ligesom Guldbæk Festival -  kan blive en årlig tilbagevendende begivenhed.

Løbet har start og mål på festivalpladsen tæt på Guldbæk by, ved Guldbækvej 107, hvor Hovhedegaard Hestecenter har lånt os en plads med en smuk beliggenhed.

Program

Fra 12.00       Startnumre kan hentes på pladsen

Kl.  13.00       Musisk og anden kulturel underholdning og aktiviteter på pladsen

Kl.  13.30       Fælles opvarmning  - Børneløb på 1 km løbes 

Kl.  14.15      Løbene sættes i gang i hold over ca. 15 min.  

På festival pladsen er der aktiviteter /oplevelse for alle aldre fra kl. 13:00– 17:00

For tilskuere er der mulighed for at købe drikkevarer og pizza slides.

Der er valgmulighed imellem 7 ruter  

Rute 1 :  1 km    For børn - løbes kl 13.30 
                           https://www.endomondo.com/routes/505761934

Rute 2:   3,5 km  For børn og voksne
                           https://www.endomondo.com/routes/485416409

Rute 3 :  5,0 km  Guldbæk Trampesti. En travetur, som IKKE egner sig til barne- og
                            klapvogn, men I må gerne medbringe hund i snor     
                            https://www.endomondo.com/routes/483733952

Rute 4 :  6,5 km  Løb - Fortrinsvis på vej og stier 
                          https://www.endomondo.com/routes/485428207

Rute 5 :  ¼  Marathon  på vej & lidt på stier
                           https://www.endomondo.com/routes/483691477

Rute 6 :  ½  Marathon  på vej & lidt på stier ( ¼ Maraton løbes 2 gange )

Ruter  TRAIL – Kuperet Terræn

Rute 7 : ¼ Maraton TRAIL   
                            https://www.endomondo.com/routes/512192849

                            Højdemeter 185 m op og ned, målt på Garmin Forerunner 610

Rute 8 : ½ Maraton TRAIL ( ¼ Maraton TRAIL løbes 2 gange )


Pris for deltagelse

Børn under 12 år : 37,50 kr   + Tilmeldingsgebyr 12.50 =  50 kr

Voksne :                 127,50kr  + Tilmeldingsgebyr 12.50 = 140 kr

”Trampeturs” deltagere betaler som ovenfor, og får samme forplejning som løberne.

Vedr børneløb: Forældre kan løbe med deres børn uden beregning. Hvis forældre ønsker tidstagning og forplejning efter løbet, forudsætter en tilmelding og betaling som voksen.

Vedr. Trampetur/travetur - grupperabat
Inviter dine kollegaer, familien, venner eller læseklubben...
Hvis I kan samle en større gruppe på 10 og derover, som ønsker at deltage i gåturen/Trampeturen på 5 km -  er det nu muligt med en grupperabat.
Tilmelding via mail til:  jyttahojsleth@erhvervaalborg.dk


MOTION: Beskrivelse vedrørende løbet

Tilmelding, start og mål

Tilmelding inden 18. Maj 2015 sker via nedenstående link:

http://www.sportstiming.dk/ViewEvent.aspx?Id=3637&theme=run2u

Hvis der er ledige pladser, vil det være muligt at tilmelde sig på løbsdagen. Her modtages kontanter eller mobilpay. (Følg med på hjemmesiden eller vores facebookside)

Ved on-line tilmelding bekræfter alle, at de deltager på EGET ansvar. Ligeledes bekræfter deltagere, at de er indforstået med at fotos, filmoptagelser o.l., hvori de optræder, frit kan benyttes af arrangørerne. Der vil blive taget billeder under løbet, som vil kunne ses via hjemmesiden og facebook.

Den tilmeldtes oplysninger kan ændres frem til 2. juni ved at fremsende mail til jyttahojsleth@erhvervaalborg.dk. Det er ikke muligt at ændre distance på selve løbsdagen.

Skulle du blive forhindret i at deltage eller i tilfælde af aflysning af løbet pga. force majeure, har deltagerne ikke krav på tilbagebetaling af tilmeldingsgebyret.

Afhentning af startnumre: Sker ved indtjekning på festival pladsen fra kl 12:00. Tidtagning foretages af Run2You. Chip er inkluderet i startnummer og startnummer bæres på maven.

Diplom: Når I kommer hjem, kan diplomer printes fra løbets hjemmeside

Ruter, afmærkning og forplejning

Langs ruterne er der afmærkning og flere steder vejvisere. Der vil være kort over ruterne ved teltet på pladsen. Der er ét væskedepot + frugt ude på alle ruterne samt unik forplejning af deltagerne ved Start/Mål.

Alle ruterne er på asfaltvej - stier – skovstier – og i bakket terræn og der kan være grene og træstubbe på stierne. Løbet egner sig ikke til at sætte personlige rekorder.

Der løbes og færdes efter almindelige trafik-/færdselsregler.

Ruterne er med tidstagning ved chip, men IKKE DAF opmålt /certificeret.

Løbet er på eget ansvar.

Forplejning under løbet: Deltagerne får tilbudt vand, saftevand, frugt (og på børneruten rosiner). Depot vil være placeret ca. halvejs på alle ruter.

Forplejning efter løbet: Alle løbere og travere modtager pizzaslides direkte fra stenovn, hvortil der serveres ”champagnecider ” samt saft, vand og frugt.
Desuden serveres kaffe /the sammen med et dejligt stykke lokalt hjemmelavet ”Ediths Remonskringle”.

Opbevaring af bagage: Værdigenstande o.l. kan afleveres ved løbets startsted. Disse opbevares under samme nr. som startnummer.

Kort over ruterne: er under udarbejdelse

På pladsen
På pladsen vil der være telte og masser aktiviteter for løberne og de familier, som hepper på. Her vil der også kunne købes øl & vand.

Toiletter og omklædning: Der forefindes toiletter på festivalpladsen. Der er mulighed for omklædning i forbindelse med teltene på pladsen, men der er INGEN badefaciliteter.

Samaritter: Der er læge/ sygeplej­er­sker er tilstede i området. Kontakt cafeen for rekvirering af hjælp.


MUSIK:KUNST - oplevelser omkring pladsen

Der vil være MUSIKALSK underholdning ved Start/Mål og på ruterne.

Der vil være KUNST-udstilling af lokale kunstnere på bakketoppen af festivalpladsen med udsigt over GULDBÆK og ud mod Nihøje.

To forskellige Land Art projekter udstilles. Land Art er eksperimenterende kunstværker, der giver nye og overraskende oplevelsen i vores spektakulære natur. Vi udstiller modeller og informerer om det spændende projekt ” Land Art Rebild”, hvor Guldbæk Vingaard og marker indgår i det spændende kunstprojekt. Og et Land Art værk vil under Event’en være under opførelse i og omkring vinmarkerne ved ”Blomster Design” Jonas Jensen.  

Jonas Jensen vil arbejde aktiv  med grensaks, sav og ståltråd og forvandle et stykke af naturens ”tilstedeværelse” til kunst – både børn og voksne vil med undren og nysgerrighed kunne følge med i, hvordan en bunke afklippede vinranker m.m. gøre til et kunstværk i -og med respekt- for naturen.

På pladsen vil der være aktiviteter ved DDS Spejdere fra Jørgen Skytte i Svenstrup, hvor børnene kan bage egne pandekager, skumfiduser /kiks og andre aktiviteter /lege med Familiespejd og  Mini- og Tropsledere Svenstrup.

Guldbæk Vingaard har stillet vinmarker til rådighed for løbsruterne, og der er efterfølgende mulighed for en lille smagsprøve eller at købe den lokale vin Årgang 2014.

Vinbonden er tilstede, og beretter gerne om Guldbæk Vingårds tilblivelse og dens aktive hverdag. Vinen Årgang 2013 er kåret med Sølvmedalje 


Generelle oplysninger

Arrangør og løbende informationer om løbet.

Guldbæk Event – Guldbæk Løbet er et samarbejde imellem Guldbæk Festival og Guldbæk Borgerforening og de lokale lodsejere.


Vi anbefaler at ”like” vores facebookside, og slå notifikationer til.
Nye informationer og eventuelle ændringer vil løbende blive opdateret her.

 www.facebook.com/pages/Guldbæk-Løbet/796551957093334

 www.Guldbaekfestival.dk

 

Parkering :

På stedet/marken  ved Guldbæk Festival - Gratis .

 

 


 

 

 Event information
5. juni 2015
Tilmelding er lukket
www.Guldbaekfestival.dk
Tidtagning ved Run2u. Sportstiming står udelukkende for tilmeldingen.
For spørgsmål angående resultater kontakt: jyttahojsleth@erhvervaalborg.dk