24 Timer ved Havet i Sæby er en årlig tilbagevendende begivenhed, der blev startet af lokale ildsjæle i 2013, som henvender sig til både børn og voksne, amatører og eliten. 24 Timer ved Havet er nemlig et løb for alle – ultraløber såvel som hyggemotionist, og det er muligt at tilmelde sig som singleløber eller på stafethold, hvor det naturligvis er op til den enkelte om ruten skal tilbagelægges i gang eller løb.
Mange muligheder
Distancerne er mange: halvmarathon, marathon, 3, 6, 12 eller 24 timers løb – stafet eller single og DM i 24 timers løb.
Ruten er den samme for alle distancer, og den måler 1985 meter, så man er hurtigt i depot igen, og strækningen kan således tilbagelægges af alle, om man er til sprint eller gang. Underlaget består af græs, grus, asfalt og fliser.
Medaljer og pokaler
Der er medaljer til alle deltagere.
Ved DM er der Guld, Sølv og Bronze i klasserne Senior DM og DM masters.
Der er en pokal til det vindende stafethold og singleløber i henholdsvis 3, 6, 12 og 24 timers løb.
Måske er du så heldig at vinde en sprintpræmie.
Tidstagning
Der anvendes chips til elektronisk tidsmåling. Chippen registrerer tiden pr. tilbagelagt omgang.
Udlevering af chips
Chips udleveres i infoteltet på pladsen fredag den 30. maj 2025 i tidsrummet kl. 16.00-18.00, og på selve løbsdagen i tidsrummet kl. 8.00-11.00 til singleløberne og til holdenes kontaktpersoner. Vi ser gerne, at stafetholdene afhenter startnumre før kl. 11.00.
Der benyttes én chip pr. person, og én depeche per hold.
Depot og forplejning
Alle tilmeldte må forsyne sig i depotet, som består af vand, sodavand, kaffe, slik, chips og frugt.
DM’er har særskilt plads i teltet til eget depot.
Aftensmad/natmad og morgenmad kan tilkøbes, det består af pasta og kødsauce til aften, karrysuppe med flute til natmad og brød, ost og pålæg til morgenmad, og der bliver meldt ud i hvilket tidsrum, man kan afhente. Maden skal være bestilt på forhånd ved tilmelding. Ændringer kan forekomme.
Stafethold er placeret på venstre side af pladsen og singleløbere på højre side, og pladsen kan frit benyttes til at slå pavillon og telte op, ligesom der også er mulighed for at medbringe mad og grill, som må benyttes i eget teltområde.
Overnatning
Medbragte telte kan opstilles på anviste og afmærkede pladser. For singleløbere er der reserveret et særskilt teltareal i målområdet.
Telte må opstilles fredag den 31. maj 2025 fra kl. 16:00.
Der er mulighed for bad på Sæby havn - Kræver "badekort", som købes i infoteltet.
Der er toilet-kapacitet på pladsen fra lørdag den 31. maj kl 12:00 til søndag den 1. juni kl 12:00.
Teltpladser skal være rømmet og rengjorte senest søndag den 1. juni kl. 15:00.
Løbsledelsens og brandmyndighedernes regler og anvisninger skal til enhver tid overholdes.
Vejrmæssige forhold & pandelamper
Løbet afvikles som udgangspunkt uanset vejrlige forhold. Løbsledelsen er dog berettiget til at suspendere eller eventuelt afbryde løbet i tilfælde af pludseligt opståede forhold af force majeure lignende karakter, der gør det umuligt eller risikabelt at fortsætte løbet, eller som af andre grunde betyder, at en fortsættelse af løbet vil være modstridende alment anerkendte principper for afvikling af sportsstævner.
Efter samme kriterier forbeholder løbsledelsen sig ret til at tage enkelte løbere eller hold ud af løbet.
Husk at medbring pandelamper! Ruten vil være belyst i nattetimerne, men på visse strækninger kun meget sparsomt.
På eget ansvar
Deltagelse i 24 Timer ved Havet sker på eget ansvar.
Reklame
Holdene har lov til at opstille skilte med holdnavn/firmanavn. Det er ikke tilladt at reklamere for eller udlevere/sælge produkter eller ydelser i hele telt- og løbsområdet, med mindre løbsledelsen har givet konkret tilladelse hertil.
Super pris for alle deltagere under 15 år, gælder alle distancer (DM i 24 timer, halvmarathon, marathon & 24 timer single dog undtaget)
For stafethold
3, 6, 12 og 24 timers løb for hold er et stafetløb, hvor hver enkelt omgang pr. løber er én gang rundt på den angivne rute.
Det er kun tilladt at skifte løber i skiftezonen i målområdet.
Det er ikke tilladt at ”dele” én omgang blandt flere løbere på et hold. Sker det bliver holdet taget ud af tidstagningen.
For hold gælder det, at når "hornet lyder", så er det antal gennemførte omgange, der tæller med og regnes sammen.
Startgebyret pr. person for stafethold
Stafet 3 timer: 125 kr.
Stafet 6 timer: 175 kr.
Stafet 12 timer: 225 kr.
Stafet 24 timer: 275 kr.
Ønsker man et hold bestående af både voksenløbere og ungdomsløbere, så skal tilmeldingen deles, så ungdomsløberen er på et hold og voksenløberen på et andet - efterfølgende tilretter vi holdene, så man får den holdfordeling, der ønskes.
For singleløbere
Når hornet lyder kl. 15.00, 18.00, 00.00 og kl. 12.00, så skal singleløbere stoppe op og blive på ruten, hvorefter en DAF repræsentant vil cykle rundt og måle de sidste meter op.
Startgebyr for singleløbere
3 timer: 125 kr.
6 timer: 225 kr.
12 timer: 275 kr.
24 timer: 325 kr.
DM i 24 timer: 425 kr.
Startgebyr for ½ marathon og marathonløbere
1 stk. ½ Marathon: 125 kr.
2 stk. ½ Marathon: 250 kr.
3 stk. ½ Marathon: 375 kr.
1 Marathon: 125 kr.
2 Marathon: 250 kr.
3 Marathon: 375 kr.
Alle tilmeldinger er + online gebyr.
Voksen: Pris pr. deltager
Ungdom under 15år: Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Voksen: Pris pr. deltager
Ungdom under 15år: Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Voksen: Pris pr. deltager
Ungdom under 15år: Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Voksen: Pris pr. deltager
Ungdom under 15år: Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Voksen: Pris pr. deltager
Ungdom under 15år: Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Voksen: Pris pr. deltager
Ungdom under 15år: Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Voksen: Pris pr. deltager
Ungdom under 15år: Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Pris pr. deltager
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager