Challenge Cross-Cup V - ABC København

Challenge Cross-Cup V - ABC København

Information og tilmelding

Søndag
8. december 2024
Velkommen til Challenge Cross Cup afd. V feat ABC København 
 
KOM OG KØR DIG I HEGNET
ABC København inviterer til dobbeltløb i weekenden 7.-8. december på skrænterne bag Ballerup Super Arena.

Lørdag køres ABCx J.Jensen A/S Cross sparklet by Copenhagen Sparkling Tea Company for både motion og alle licensklasser. Vi kører mod uret lørdag 

Søndag byder vi op til femte afdeling af Challenge Cross Cup med deltagelse af den danske elite. Løbene akkompagneres af høj, belgisk muzak, ekstatisk speak og præmier til store og små. Der køres med uret søndag.

ABC B&U byder på kaffe, kage og andre fornødenheder i boden

Tak til Challenge Tires ved Konggaard.dk, CeramicSpeed og GripGrab for at sponsorerer Cuppen

Konggaard.dk kvitterer for jeres deltagelsen i Challenge Cross Cuppen med en rabatkode, der kan anvendes i deres webshop. Rabatkoden er Challengecup og giver 25% rabat.
Se: https://konggaard.dk/brands/challenge-cykeldaek-konggaard/
 
Ceramicspeed webshop kan besøges på:
https://ceramicspeed.com/en-eu?mdApp_countryCodeDomain=EU 

GripGrab webshop kan besøges på:
https://www.gripgrab.com

Tag familien med til Kjøvenhavner cross og shop og kom i julestemning.

Kontakt vedr. løbene rettes til Michael Kirkeby Salbo på Messenger, mobil 23653460 eller salbo05@gmail.com

Lokation: Ballerup Super Arena 
Parkering: Nord og øst for Arenaen
Omklædning: Nej 
Rutebeskrivelse: Se oversigtsbillede - der vil være tre længere og hurtigere passager på 3x500m hvis vejret vil. Sandgrav, Bomme, løbetrappe og to off-campers. Helt klart en krævende rute lørdag køres mod uret/søndag med:-)
Vaskeplads: Ja tak - Nord for Arenaen 
Indskrivning
Ved start-/målområde - se oversigtsbillede

Rute



Cykler:
Særligt for motionsklassen: Der stilles ingen krav om licens eller klubmedlemskab eller til cykler og dækvalg for motionsklassen. Mtb-cykler er tilladte. Der udleveres gratis engangschip ved indskrivning.

Særligt for børn og unge: Børne- og ungdomsryttere uden licens kan tilmelde sig med klippekort for blot 10 kr. mere, også på Mtb (dog ikke i U17). Der er fri gearing.

Challenge Cross Cuppen: Der køres på crosscykel og med dæk på max. 35 mm.


Tak til Challenge Tires ved Konggaard.dk, CeramicSpeed og GripGrab for at sponsorerer Cuppen

Konggaard.dk kvitterer for jeres deltagelsen i Challenge Cross Cuppen med en rabatkode, der kan anvendes i deres webshop. Rabatkoden er Challengecup og giver 25% rabat.
Se: https://konggaard.dk/brands/challenge-cykeldaek-konggaard/
 
Ceramicspeed webshop kan besøges på:
https://ceramicspeed.com/en-eu?mdApp_countryCodeDomain=EU 

GripGrab webshop kan besøges på:
https://www.gripgrab.com


Søndag 8. december 2024

KlasseStartOmgangeOmgang distance
U1109:454-
U11P09:454-
U1309:454-
U13P09:454-
U15P09:454-
U1510:305-
U1710:305-
Motion11:255-
H4012:257-
H5012:257-
H6012:257-
H7012:257-
Dame Elite(DA,DB,U23P,U19P,D40,D50,U17P)13:406-
Herrer Elite(A,B,U19,U23)14:557-

 
Starttider til Challence Cross Cup
Starttider Pause
Start Klasse Køretid
09:45 U15P/U13/U13P/U11/U11P/U9/U9P 30-35 min 15 min
10:30 U15/U17 35-40 min 15 min
11:25 Motion M/K - Danish Open 35-40 min 20 min
12:25 H40/H50/H60/H70 45-50 min 25 min
13:40 Kvinder DA/U19P/U17P/DB/D40/D50 45-50 min 25 min
14:55 Herrer A/U19/B 50-55 min
Præmiepenge ifølge gældende DCU-regler. Udbetaling via MobilePay nr xxxxxxx

Tilmelding via DCU-appen eller Sportstiming. Ordinær tilmelding lukker søndag den xx . kl. 23:59. Eftertilmelding vil være muligt mod gebyr.

Pris pr. deltager:

U9/U11/U13/U15/U17/U17P:                  xx kr.
H40/H50/H60/H70/D40/D50:                  xx kr.
Øvrige:                                                          xx kr.



Cross Cup Regelsæt for sæsonen 2024/2025

Challenge Cross- Cuppen køres over 7 afdelinger.

Alle afdelinger tæller med. Den med flest point vinder – dog skal man stille op i minimum 5 cups for at vinde - og man skal stille op til finalen i Kalundborg og modtage vindertrøjen.

Konkurrence:
Der køres om at vinde den samlede Challenge Cross-cup og den gule Challenge Cross Cup førertrøje for hhv. herre elite (A/B/U19) og dame elite (DA/DB/U19P/D40/D50/U17P) i alle masterklasserne (H40/H50/H60/H70) og B&U (U11-U17 minus U17P).

Førertrøjen er til låns fra afdeling til afdeling og cx-udvalget sørger for over- og udlevering af førertrøjen til den førende rytter før forud for hver start. Vinderen af den samlede Cross-cup vinder selvfølgelig en ren trøje.

Danish Open er ikke en del af cross-cuppen og optionel for de afholdende klubber – men Cross-udvalget opfordrer til at afholde en motionsstart for at invitere ryttere til at prøve sporten.

Challenge Cross-cup Præmier:
Konggaard.dk/Challenge Tyres er hovedsponsor for hele cuppen og præmierer ved hver afdeling elitepodiet 1,2 og 3 i hhv. Herrer A/B/U19 og Dame DA/DB/U19P/D40/D50/U17P samt med førertrøjen i de øvrige klasser. Jf. ovenstående.  

CeramicSpeed Master Cross
CeramicSpeed præmierer ved hver afdeling podiet i Master-klasserne H40/H50/H60/H70 samt podiepræmier ved cross-cupfinalen.

GripGrab Young Cross
GripGrab præmierer ved hver afdeling podiet med B&U klasser fra U11-U17 samt podiepræmier ved finalen. U9 ryttere er velkomne, men der køres ingen særskilt klasse.  

Danish Open Cross præmieres af de afholdende klubber.

Starter:
I alle 7 afdelinger vil der være 6 starter i følgende startgrupper.

1.Start: U11/U11P/U13/U13P/U15P
2. Start: U15/U17
3. Start: Danish Open M/K
4. Start: H40/H50/H60/H70
5. Start: DA/DB/U19P/D40/D50/U17P
6. Start: A/B/U19

Ad.1. Danish Open: Crossudvalget opfordrer til en Danish Open start, men dette er en option for den afholdende klub. Der køres en samlet start. Podiets størrelse og omfang afgøres af den afholdende klub.  

Ad.2. Startgrupper og starter:  Hvis der er mere end to startrækker a’ 8 ryttere i en klasse starter klassen for sig selv med et ca. minut ned til næste klasse - ellers starter de samlet. Fx, er der kun en U11P startrække, så starter de samme med U11 drenge. Det samme gælder i masterklasserne, der starte forskudt ved mere en to startrækker.  Det er kommissærernes ansvar sammen med den afholdende klub at sikre en denne deling så løbet afholdes retfærdig og sikkert.

Ad.3 Hver klasses starttidspunkt er startgruppens starttidspunkt og kører til samme målstreg. Når hurtigste rytter i starten er i mål, har alle startgruppens ryttere målgang efter påbegyndt runde er kørt færdig.

Ad.4 Note til klasserne: U15P kører med de resterende U-klasser for at for et bedre fysisk match med U13 drenge og fot at få fællesskabet med U13P. U17P kører med Dame elite og Master Elite fordi for bedre fysisk match, udvikling og feltstørrelse end kørsel med U15-17 drenge.

I tilfælde af, at der er mere end to der stiller op i D60-D70 køres de som selvstændige masterklasser, men i samme start og samme kørertider som Dame-elite.

Ad.5. Køretiderne er tættest muligt på de nedenstående minuttal.

Ad.4. tidsskema: Cross-udvalget opfordrer til at udvalgets tidsskema følges for en ensartet løbsafholdelse. Tidsskema er lavet ud fra årets korteste dag med solopgang kl.9.30.

Ad.5 Træning på ruten: Der skal være min 15. mellem hver start til træning på ruten. Mere er en mulighed, men ikke et krav. Der kan trænes på ruten om morgen, når den afholdende klub giver ruten fri. Som udgangspunkt må der ikke trænes på ruterne før løbsdagen.

Ad. 6 Seedning:
I første afdeling, seeder crossudvalgets kommissær rytterne efter sidste års resultater.

I de efterfølgende 6 afdelinger, seedes de 15 førende og rettidigt tilmeldte ryttere efter den samlede stilling for cuppen.

Kommissærerne kalder de seedede ryttere frem i den rette orden forud for starten.
Ryttere udenfor top 15 vil blive placeret bag de seedede ryttere.

Kun ryttere der er rettidigt tilmeldt bliver seedet. Eftertilmeldte stiller sig bagerst.

Det samlede slutresultat opgøres efter det samlede antal indkørte points. Ved pointlighed afgøres placeringer efter rytternes bedste placering i seneste afdeling. Points vil blive givet efter rytterens placering i følge den officielle resultatliste for afdelingen.

AD 7. Point:
Det er den enkelte rytters eget ansvar at kontrollere sin placering på resultatlisten i dommervognen umiddelbart efter løbet.

Der uddeles DCU rangliste point i de enkelte klasser, uanset start gruppe.
De arrangerende klubber kan herudover arrangere motions start efter egen plan.

 
 Event information
8. december 2024
Ballerup SuperArena
Ballerup Idrætsby 4
2750 Ballerup
Danmark
Tilmelding er lukket
www.cyklingdanmark.dk/discipliner/cykelcro
Tidtagning ved DCU Distrikt Sjælland. Sportstiming står udelukkende for tilmeldingen.
For spørgsmål angående resultater kontakt: salbo05@gmail.com
www.sportstiming.dk/event/15040
Starter 09:45

Pris pr. deltager
Pris 75,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 09:45

Pris pr. deltager
Pris 75,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 09:45

Pris pr. deltager
Pris 75,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 09:45

Pris pr. deltager
Pris 75,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 10:30

Pris pr. deltager
Pris 75,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 09:45

Pris pr. deltager
Pris 75,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 10:30

Pris pr. deltager
Pris 75,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 12:25

Pris pr. deltager
Pris 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 12:25

Pris pr. deltager
Pris 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 12:25

Pris pr. deltager
Pris 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 12:25

Pris pr. deltager
Pris 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 11:25

Pris pr. deltager
Pris 180,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 13:40

Pris pr. deltager
Pris 180,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager
Starter 14:55

Pris pr. deltager
Pris 180,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 16,00 DKK + 0,8% pr. deltager

 Yderligere information

   DCU Kalender


 Facebook

Denne funktion kræver 'Statistik og markedsføring' cookies, som du ikke har givet tilladelse til.
Klik her for at gennemgå dine cookie-indstillinger.