INFORMATION
Information
For at du som deltager i Ladies Mud Race, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber dækker mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om kan du kontakte vores løbsleder Søren , Soren@firmaidraet-odense.dk  eller på mobil 66174606, eller skrive med os på www.facebook.com/ladiesmudraceodense

Stævneplads – Start- og Målområde

Tranehøjen 5, 5250 Odense SV

Adgangskrav

Du skal være fyldt 15 år og være en rigtig Ladie (kvinde) for at kunne deltage.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

KOM I GOD TID

Benyt dig så vidt muligt af offentlig transport, eller cyklen, så kan du nyde en fantastisk dag uden at tænke på promillerne.

Parkering  
Kommer du i bil, er det muligt at parkere på Højmevej 19, (HUSK, hold ikke foran portene), Herfra er det muligt at gå over til stævnepladsen. Er du fra lokalområdet opfordrer vi dig til at tage bybussen eller cyklen og parkere cyklen ved Dyrupkirke. Husk at parkere efter de angivet skilte.

Stævne pladsen
Stævnepladsen ligger i ved FKS hallen i Odense SV.  Der vil være toiletter, samt mulighed for at købe mad.

Udlevering af Racebag og startnummer
På Stævne pladsen finder du Informationen, hvor du får udleveret racebag med dit startnummer. Mailen der er sendt til dig er din kvittering, som kan fremvises når du skal have dit startnummer, eller du kan bare oplyse nummer, navn og startgruppe, så får du din kuvert med startnummer udleveret.

Omklædning / Udklædning
Du har mulighed for at klæde om, eventuelt klæde dig ud ved vores badefaciliteter ved stævneområdet.

Program for dagen 21. septemberKl. 08:15 - Stævnepladsen åbner - Afhentning af startnumre, information, opbevaring af sportstasker
Kl. 9.15 – Opvarmning 1. runde starter
Kl. 09.30-09.45 –  Startgruppe 1-5
Kl. 09.45-10.00 – Startgruppe 6-10
Kl. 10.00-10.15 – Startgruppe 11-15
Kl. 10.15-10.30 – Startgruppe 16-20
kl. 10.15 – Opvarmning 2. runde starter
kl. 10.30-10.45 – Startgruppe 21-25
kl. 10.45-11.00 – Startgruppe 16-30
kl. 11.00-11.15 – Startgruppe 31-35
kl. 11.15-11.30 – Startgruppe 36-40
kl. 11.30-11.45 – Startgruppe 41-45
kl. 11.45-12.00 – Startgruppe 46-50
kl. 13.30 – Præmieoverrækkelse
Kl. 14:00 – Xtreme Mandehørm starter
Kl. 18:00 – Stævnepladsen lukker

Tidtagning og Resultater

Din tid måles af https://www.sportstiming.dk/, chippen sidder i startnummeret.
Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen og med over målstregen, så du får en korrekt tid

https://www.sportstiming.dk/  kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser

Startgrupper
Hver startgruppe består af 40 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 2 minutters interval.Vi har opdelt startgrupperne efter ønsket starttid, Hold og tidspunkt for tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det.
Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen så sørger vi for, at I kan løbe sammen.

Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer

Afhentning af startnummer

Der er mulighed for at afhente sit startnummer i FKS hallen - Tranehøjen 5, 5250 Odense SV
torsdag kl. 16.00-20.00. Du finder os bagerst i sportscaféen. 

Opbevaring af Tasker

Du kan få opbevaret din bagage i Hal2, se efter dit Startnummer. Husk at hente din bagage inden du forlader området. Når du modtager dit startnummer modtager du også et manilamærke med dit startnummer på og en elastik, som bruges til at sætte på din bagage.
N.B. Kun tasker med startnummer og som er lukkede accepteres.

Løbetøj

Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trail-sko. Dertil kan lange løbetights og langærmet trøje anbefales. Er du klar på noget mere sjov og ballade, så kom i udklædning – vi belønner dagens bedste udklædning(er). Husk nu lige at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudderet på ruten.
Der er mulighed for at købe handsker til 40 kr. ved informationen hvor du afhenter dit løbsnummer.

Toiletfaciliteter og bad

I stævneområdet forefindes toiletter og bade faciliteter.

Ruten

Ruten er opmærket med rød/hvid afmærkningstrimler og hvide ”Garmin” afmærkningstrimler.
Du bør hele tiden kunne se et par strimler foran dig. Hvis ikke, så løb lidt tilbage ad den vej du kom fra, og kom på rette spor igen.

Der er ved flere af de naturlige og byggede forhindringer, tov der kan bruges til hjælp ved forcering af en forhindring, eksempelvis ved nedgang i å løb osv.
Der er 35 bemandet poster på ruten. Anvisninger fra officials skal følges.
På ruten skal du igennem Odense Å, alle kan bunde, hvis man følger markeringen. Der er i søerne, dynd, så det kan føles som om man synker, men bare rolig vi har været igennem selv. Vil du hellere svømme over er dette også tilladt.
Der løbes stort set ikke på stier, så vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden er opmærksom på terrænet.
Er der en forhindring der synes umulig eller man har en skade der betyder at det er umuligt at forcere forhindringen, springer man bare forhindringen over ved at snakke med officials på forhindringen.
HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVDE DEN ULTIMATIVE GODE OPLEVELSE, KEND DINE EGNE GRÆNSER, NYD LØBET

Distance
Grundet ændring af regler fra Odense Kommune er ruten ca. 9,2 km. trailløb i varieret terræn. Ruten er meget kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning.
Der er over 60 naturlige forhindringer, der består af søer, vandløb, mudder,  forcering af diverse træer, bakker og meget mere. Dertil kommer 15 byggede forhindringer, som også skal forceres. Der er noget til armene, benene og hovedet. 

Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

Sikkerhed

Da løbet er et trailløb som visse steder forgår i tæt skov, er det vigtigt at deltagerne hjælper hinanden og giver besked ved posterne, hvis der er en tilskadekommen som behøver hjælp.
Der er 25 bemandede poster på ruten med maximalt 500 meter imellem posterne. De har alle kontakt til samaritter og informationen.

Der er samaritter på stævnepladsen
Vær opmærksom på terrænet, hjælp den der har behov
Forplejning under løbet
Der er væskedepot halvvejs på ruten, samt vand og frugt ved mål området.



Affald under løbet
Omkring væskedepoterne kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.

Mål

Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig. Bag portalen ser du officials som tager i mod dig, med racebags, medalje og tanken om et rent brusebad.
Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på Facebook www.facebook.com/ladiesmudraceodense  

Der vil blive lavet optagelser på dagen og at disse optagelser vil blive offentliggjort via en efterfølgende film og billeder. Deltagelse i eventen er lig med accept af dette

Der er fotovæg på stævnepladsen og ude på ruten, hvor deltagerne kan tage deres ejet billedet del gerne på www.facebook.com/ladiesmudraceodense

Publikum

Vi vil gerne have, at folk kan se hvordan det går dig i løbet. Derfor vil der flere steder være adgang for publikum. Publikum må dog ikke befinde sig på selve ruten. Publikumsområderne vil være afmærkede. Pressen har særlig opmærkede områder hvor kun pressen har adgang.
På stævne pladsen vil der være oversigtskort over publikumsområderne langs ruten.
Præmier
Hvis du kommer i mål, er du allerede en vinder! Vi har masser af spurtpræmier, som uddeles efterhånden som deltagerne kommer i mål, den hurtigste Mud Ladie får selvfølgelig en præmie og vi belønner også dagens bedste udklædning som begge udleveres ved præmieoverrækkelse kl. 13.30