INFORMATION
Information
For at du som deltager i Ladies Mud Race, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber dækker mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om, kan du kontakte vores løbsansvarlig Carsten Pedersen på aarhus@ladiesmudrace.dk eller på www.facebook.com/ladiesmudrace  

Stævneplads – Start- og Målområde:

Paludan-Müllers Vej 110, 8200 Aarhus N.

Adgangskrav

Du skal være fyldt 15 år og være en rigtig Ladie (kvinde) for at kunne deltage.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

KOM I GOD TID

Benyt dig så vidt muligt af offentlig transport, eller cyklen, så kan du nyde en fantastisk dag/aften uden at tænke på promillerne.
Bybus 2A: Mod AUH Skejby. Stå af på Herredsvej v/Trillegården (400 m at gå).
Bybus 6A: Mod Risskov. Stå af på Ringvejen v/Paludan-Müllers Vej (400 m at gå).
Bybus 22: Stå af på Sandkås Busvej (100 m at gå).

Parkering
Kommer du alligevel i bil, er det muligt at parkere på vores parkeringsplads eller nærliggende arealer. Vi forsøger at afmærke områderne.
Der betalingsparkering v/Skejby Sygehus kun 1.800 meter fra startstregen. Se kort nedenfor!


Er du fra Aarhus og omegn opfordrer vi dig til at tage bybussen eller cyklen og parkere cyklen ved centret.

Stævne pladsen
Stævne pladsen ligger lige ved indgangen til ÅFS Centret.

Udlevering af startnummer
Det første du møder er vores hjælpsomme folk i informationsteltet. De vil guide dig videre til omklædning og udlevering af t-shirt (for dem der har bestilt) og startnummer. De ved også hvor du kan opbevare dine værdigenstande.
I øvrigt er der opsat skilte der henviser til, udlevering, opbevaring, toiletter, omklædning og andet.

Mailen der er sendt til dig er din kvittering, som kan fremvises når du skal have dit startnummer, eller du kan bare oplyse nummer, navn og startgruppe, så får du din kuvert med startnummer udleveret.
Omklædning / Udklædning
Du har mulighed for at klæde om, eventuelt klæde dig ud ved vores badefaciliteter ved stævneområdet.

Program for dagen 28. september 2019

Kl. 08:00 – Stævnepladsen åbner - Afhentning af startnumre, information, opbevaring af sportstasker
Kl. 09:20 – Fælles opvarmning startgrupperne 1 – 20
Kl. 09:30 – Den første startgruppe sendes af sted
Kl. 10:35 – Fælles opvarmning startgrupperne 21 – 51
Kl. 10:45 – De sidste Startgrupper sendes af sted
Kl. 14:00 - Forventet alle i mål
Ovenstående tider er vejledende!

Tidtagning og Resultater

Din tid måles af sportstiming.dk, chippen sidder i startnummeret.
Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen og med over målstregen, så du får en korrekt tid

www.sportstiming.dk kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser
Startgrupper
Hver startgruppe består af ca. 30 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 3 minutters interval.

Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen så sørger vi for, at I kan løbe sammen.
Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer

Opbevaring af Tasker

Du kan få opbevaret din bagage i hallen. Opbevaring sker på eget ansvar men området er under opsyn.
Følg vejledningen fra de ansvarlige ved bagagen.

Løbetøj

Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trail-sko. Dertil kan lange løbetights og langærmet trøje anbefales. Er du klar på noget mere sjov og ballade, så kom i udklædning – vi belønner dagens bedste udklædning(er).
Husk nu lige at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudderet på ruten.

Handsker

Har du sarte hænder, har vi indkøbt 500 par tætsiddende arbejdshandsker. Prisen er 20,- kr. pr. par og kan købes i teltet med nummerudlevering

Toiletfaciliteter og bad

I stævneområdet forefindes toiletter og bade faciliteter.
Af hensyn til, at alle kan få et KORT bad, appellere vi til, at alle er hurtige i badet.
LØBET
Det naturskønne Vestereng med bl.a. bunkers fra 2. Verdenskrig lægger igen i år arealer til ruten. En rute, de ruteansvarlige har kæmpet med de seneste 3 måneder. Så glæd dig!

Ruten

Ruten er opmærket med bl.a. rød/hvid afmærkningstrimler.
Du bør hele tiden kunne se et par strimler foran dig, hvis ikke der står et lille flag eller en af hvor mange officials.

Der er ved flere af de naturlige og byggede forhindringer, tov der kan bruges til hjælp ved forcering af en forhindring, eksempelvis ved nedgang i å løb osv.

Der er flere bemandede poster på ruten. Anvisninger fra officials skal følges.
På ruten er der vand man skal igennem. Der er ikke dybere, end alle skulle kunne bunde, hvis man følger markeringen. Men bare rolig, vi har folk til at passe på dig.
Der løbes stort set ikke på stier, så vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden er opmærksom på terrænet.
Er der en forhindring der synes umulig eller man har en skade der betyder at det er umuligt at forcere forhindringen, springer man bare forhindringen over ved at snakke med officials på forhindringen.
HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVDE DEN ULTIMATIVE GODE OPLEVELSE, KEND DINE EGNE GRÆNSER, NYD LØBET
Distance
Løbet er et ca. 8 km. trailløb i varieret terræn. Ruten er kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning.
Der er flere naturlige forhindringer, der består af søer, vandløb, mudder, træer, bakker og meget mere. Dertil kommer en række byggede forhindringer, som også skal forceres. Der er noget til armene, benene og hovedet.  Her er lidt af det du skal prøve: bigballer, krybetråd og en rutsjetur.

Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

Sikkerhed

Da løbet er et trailløb som visse steder forgår i tæt skov, er det vigtigt at deltagerne hjælper hinanden og giver besked ved posterne, hvis der er en tilskadekommen som behøver hjælp.
Der er flere bemandede poster på ruten. De har alle kontakt til samaritter og de løbsansvarlige.

Der er samaritter i start og mål området. De rykker straks ud, ved tilskadekomster.
Vær opmærksom på terrænet, hjælp den der har behov
Forplejning under løbet
Der er væskedepot ved ca. 4 km samt i start og mål området.

Affald under løbet
Omkring væskedepoterne kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.
Løb ruten for oplevelsens skyld
                                             – hjælp gerne de andre deltagere

Mål

Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig. Bag portalen ser du officials som tager i mod dig, med en medalje og mulighed for at vinde en af de mange lodtræknings-præmier, og tanken om et rent brusebad presser sig på.

Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på Facebook https://www.facebook.com/ladiesmudraceaarhus/

Der vil blive lavet optagelser på dagen og at disse optagelser vil blive offentliggjort via en efterfølgende film og billeder. Deltagelse i eventen er lig med accept af dette

Der er fotovæg og Myselfie i start og mål området, hvor deltagerne kan tage deres ejet før og efterbillede del gerne på https://www.facebook.com/ladiesmudraceaarhus/

Publikum

Vi vil gerne have, at folk kan se hvordan det går dig i løbet. Derfor vil der flere steder være adgang for publikum. Publikum må dog ikke befinde sig på selve ruten. Publikumsområderne vil være afmærkede. Pressen har særlig opmærkede områder hvor kun pressen har adgang.
På stævnepladsen vil der være oversigtskort over publikumsområderne langs ruten.
Præmier
Hvis du kommer i mål, er du allerede en vinder! Vi har masser af spurtpræmier, som uddeles efterhånden som deltagerne kommer i mål, den hurtigste Mud Ladie får selvfølgelig en præmier og vi belønner også dagens bedste udklædning.