25. maj 2019 -
26. maj 2019
 West Extreme Track Attack 25 maj 2019.
 Danskoffroadsport invitere til 2. omgang af Extreme track Attack.
Dette løb bliver et 1-dags løb lørdag den 25 maj med teknisk kontrol fredag den 24 maj.
Der vil være base med mulighed for overnatning i hedager 4-wd terræn i skave (vestjylland) vi har nogen fede terrænner omkring spjald vi skal ned og køre i. Vi vil prøve at lave baner som vil give både nye og øvede kørere gode udfordringer og masser af køretid.  


Kort fortalt om den nye ETA løbsform:
I meget korte træk er det en løbsform hvor der køres på en stor eller flere rundbaner, hvor der vil være tekniske specialprøver. De er inddelt i forskellige klasser så man altid kan finde et spor som passer til ens bil og køre færdigheder. Man kan deltage med biler/utv både med og uden nummerplader.


Klasserne er som følger:
Standard 1,2 og utv 3 som køre grønne baner.
Modificeret 1 og 2 som køre sorte baner.
Extreme 1 orange baner

  

hvad enten man har en std. 4x4 med spil eller en extreme ombygget racerbil er der mulighed for at komme ud og køre race. spørg endelig hvis i har nogen spørgsmål.

Alle biler skal overholde det tekniske reglement som kan ses her.
http://danskoffroadsport.dk/index.php/om-dansk-offroad-sport/reglementer  har man spørgsmål til dette kontakt Frederik Brinch Formand.

 

Klasseinddeling

Standard 1
Grøn Bane.
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede biler med original type chassis og karosseri og med minimum original mål, i henhold til typegodkendelse, på længde og bredde, målt i chassis højde, og i bund af rude højde.
Det er tilladt at modificere paneler og efterløb i en højde fra overside af chassisramme og nedefter, der må også ændres i skærmkanter.
Chassis ramme må ikke kortes op skal være original mål.
Hjul: Dæk op til og med 35” af MT og radial type.
Spil type: frit.
Aksler: originalt fabrikat. Spær tilladt.
Motor:  Original antal cylindere og fabrikat.
Styretøj: Skal være original type må gerne forstærkes, men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: Originale fjedre og støddæmperbefæstelser. Fjedre og støddæmpere må gerne opgraderes.
Bodylift er tilladt.
Styrtbøjle: Valgfrit for biler med metaltag, som er boltet eller svejset sammen. Åbne biler eller biler uden metaltag skal som minimum have en 4 punkts styrtbøjle med tværstiver. Brug af svejsebøjninger er ikke tilladt.
Det anbefales at montere en 6 punkts styrtbøjle ifølge det biltekniske reglement 241.
I åbne bile skal der monteres en tagplade i henhold til det bil tekniske reglement 241.
Startnumre startende med 101-102-103 osv.

Standard 2
Grøn Bane.
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede biler med minimum original type karosseri omkring førerkabinen og originalt chassis.
Chassisramme må gerne kortes op, men karrosseriet skal være monteret på de originale befæstningspunkter. Der må ombygges til rørlad og skærme. Minimumlængde på chassis og karrosseri skal være som originalt eller skal være minimum samme længde som målt udvendigt på hjulene i længderetning.
Hjul: op til 37”.
Spil type: frit.
Aksler: frit, dog ikke eftermonterede portalaksler.
Motor: frit, skal være monteret på original placering.
Styretøj: Skal være original type må gerne forstærkes, men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: eftermonteret coilover/airshocks ikke tilladt, dog må airshocks anvendes som støddæmper sammen med originale fjedre.
Bodylift er tilladt.
Styrtbøjle: valgfrit for biler med metaltag, som er boltet eller svejset sammen. Åbne biler eller biler uden metaltag skal som minimum have en 4 punkts styrtbøjle med tværstiver. Brug af svejsebøjninger er ikke tilladt.
Det anbefales at montere en 6 punkt styrtbøjle ifølge det biltekniske reglement 241.
I åbne  skal der monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement.
Startnumre startende med 201-202-203 osv.
 
 

Standard 3 UTV
Grøn Bane.
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede UTV’er med original type chassis og karosseri og med minimum original mål, i henhold til typegodkendelse, på længde og bredde, målt i chassis højde, og i bund af rude højde. 
Chassis ramme må ikke kortes op skal være original mål.
Hjul: Dæk op til og med 35”.
Spil type: frit.
Aksler: originalt fabrikat. Spær tilladt.
Motor:  Original antal cylindere og fabrikat.
Styretøj: Skal være original type må gerne forstærkes, men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: Originale fjedre og støddæmperbefæstelser. Fjedre og støddæmpere må gerne opgraderes.
Sæder og seler: Sæder er valgfrit.  Seler efter metode a eller b i teknisk reglement 241, dog anbefales metode b.
Styrtbøjle: original, dog minimum en 6 punkts styrtbøjle.
Der skal monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement 241.
Det anbefales, at en styrtbøjle konstrureret efter det biltekniske reglement 241 monteres.
Startnumre startende med 301-302-303 osv.
 
 
Modificeret 1
Sort Bane.
Kan køres af indregistrede biler på nummerplader
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede biler med original type chassis og karosseri og med minimum original mål, i henhold til typegodkendelse, på længde og bredde, målt i chassis højde og i bund af rude højde. Det er tilladt at modificere paneler og efterløb i en højde fra overside af chassisramme og nedefter, der må også ændres i skærmkanter. Chassis ramme må ikke kortes op skal være original mål.
Hjul: Dæk op til og med 35”.
Spil type: frit.
Aksler: originalt Fabrikat. Spær tilladt.
Motor:  Originalt antal cylindere og fabrikat.
Styretøj: Skal være original type må gerne forstærkes men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: Originale fjedre og støddæmperbefæstigelser. Fjedre og støddæmpere må gerne opgraderes.
Bodylift er tilladt.
Sæder: Sæde valgfrit, dog anbefalet rally eller racer type efter teknisk-reglement 241.
Seler: valgfrit, dog anbefales metode B i tekniskreglement 241.
Styrtbøjle: Alle biler skal minimum have 6 punkts styrtbøjle ifølge det biltekniske reglement 241.
I åbne biler skal der monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement 241.
Startnumre startende med 401-402-403 osv.
 
 
Modificeret 2
Sort Bane.
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede Biler med minimum original type karosseri omkring førerkabinen og originalt chassis. Chassisramme må gerne kortes op men karrosseriet skal være monteret på de originale befæstningspunkter. Der må ombygges til rør lad og skærme. Minimumlængde på chassis og karrosseri skal være som originalt eller skal være minimum samme længde som målt udvendigt på hjulene i længderetning.
Hjul: frit.
Spil type: frit.
Aksler: frit, dog ikke eftermonterede portalaksler.
Motor: frit, skal være monteret på original placering.
Styretøj: skal være original type må gerne forstærkes, men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: eftermonteret coilover/airshocks ikke tilladt dog må airshocks anvendes som støddæmper sammen med original fjedre.
Bodylift er tilladt.
Sæder og sele: valgfrit, dog anbefales rally eller racer type efter teknisk-reglement 241.
Seler: valgfrit, dog anbefales metode B i tekniskreglement 241.
Styrtbøjle: Alle biler skal minimum have 6 punkts styrtbøjle ifølge det biltekniske reglement 241.
I åbne biler skal der monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement 241.
Startnumre startende med 501-502-503 osv.
 
 
Extreme 1
Orange Bane.
Karrosseri og chassis: Bilerne skal overholde det biltekniske reglement 241 for opbygningen.
Hjul: frit.
Spil type: frit.
Aksler: frit.
Motor : frit.
Styretøj: frit.
Undervogn: frit.
Sæder og seler: Sæder skal være rally eller racer type efter teknisk-reglement. Seler skal være metode B i tekniskreglement 241.
Styrtbøjle: Alle biler skal minimum have 6 punkts styrtbøjle ifølge det biltekniskereglement 241.
I åbne biler skal der monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement 241.
Startnumre startende med 601-602-603 osv.
 Event information
25. maj 2019
26. maj 2019
Tilmelding er lukket

Standard 1: Pris pr. hold
Pris 700,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Standard: Pris pr. hold
Pris 700,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Standard: Pris pr. hold
Pris 700,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Standard: Pris pr. hold
Pris 700,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Standard: Pris pr. hold
Pris 700,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Standard: Pris pr. hold
Pris 700,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK