Lørdag
4. juli 2020
Dansk Offroad Sport 2020 
Stjær Extreme Track Attack 4. Juli 2020

Grundet den nuværende situation af corona virus. vil man selvfølgelig få refunderet sin tilmelding Hvis løbet ikke bliver afholdt af den ene eller anden grund vi følger situationen og ser hvad vi skal gøre.


Så er det ved at være tid til at starte sæsonen op for 2020 
Der har været arbejdet i kulisserne den sidste stykke tid for at få et arrangement stablet på benene. 
Det er nu lykkedes for nogle gæve gutter at finde et godt område til afvikling af endnu et løb med masser af fart og gode special prøver. 
Arrangementet finder sted 03 og 04-07 2020 
Da vi endnu ikke ved hvordan, Corona retningslinjerne bliver, 
vil der ikke blive arrangeret camp, ej heller fælles spisning lørdag aften, denne del kan blive ændret hvis der kommer mulighed for det. 
Hvis man har behov for et sted at stille sit telt, kan Jan Bertelsen henvise til et sted at lade sine batterier op. 
Der vil være mulighed for teknisk kontrol både fredag aften i Sjelle og lørdag morgen i Stjær (skal aftales på forhånd). 
Alle skal møde op i grusgraven lørdag morgen senest kl 07:00 Jeksenvej 98 8464 Galten 
Deltagerne skal selv medbringe forplejning, ”mad og drikke”. 
Tilmelding til arrangementet vil forgå via Sportstiming. 
Se tillægsreglerne for yderligere oplysninger, og løbet afvikles efter gældende løbsreglementer og tekniske reglementer. 
 
Så håber at i finder bilerne frem og kommer ud og får brugt noget energi. 
Der tages forbehold for myndighedernes godkendelse. 
 
Mvh 
Løbsleder: Aksel Mikkelsen 24460964 
Løbarrangør: Jan Bertelsen 22192119 

Konkurrencen afholdes i overensstemmelse med DASU og DOS’s reglement for Xtreme Track Attack 2020, nedenstående tillægsregler samt senere slutinstruks.  
 
Arrangør info: Dansk offroad Sport (DOFS/073)   Løbets navn: DOS ETA Stjær / Sjelle 2020  
 
Dato: 3-4. juli 2020  
 
Løbsleder: Aksel Mikkelsen OF514 tlf. 24460964  Løbsarrangør: Jan Bertelsen tlf. +4522192119 
 
Sekretariat: Langelinie 49 Sjelle 8464 Galten tlf. 22192119 
 
Deltagerklasser: Der køres i seks klasser:
Grøn Standard 1                                                                      
Grøn Standard 2                                                                      
Grøn UTV                                                                      
Sort Modificeret 1                                                                      
Sort Modificeret 2                                                                      
Orange Extreme  
 
Begrænsninger: Minimum 15 hold og maksimum 40 anmeldte hold.                              
Minimum for at åbne én klasse er fire køretøjer. 
 
Startgebyr: Medlem af DOS med R-4-licens: DKK 400 pr. person i deltagerbetaling                    
Ikke medlem af DOS/gæstekører: DKK 400 pr. person i deltagerbetaling + DKK 300 i gæstelicens  
 
Ekstra startgebyr: DKK 500 pr. køretøj, som vælger at køre uden sponsorreklamer.  
 
 
Betaling: Betaling skal ske via bankoverførsel eller med betalingskort ved tilmelding via   Sportstiming. 
 
Tilmeldingsfrist: 26. juni 2020  
 
Eftertilmelding: Det er ikke muligt at foretage eftertilmelding efter tilmeldingsfristens udløb.    
Afmelding: Før 26. juni 2020 tilbagebetales fuldt startgebyr                     Efter den. 26. juni 2020 tilbagebetales ingen startgebyr 
 
Mødested: Langelinie 49 Sjelle 8464 Galten Mødetid: 3. juli 2020 Teknisk kontrol kl. 16.00 – 22.00 i Sjelle                
4. juli 2020 Teknisk kontrol kl. 07.00 – 08.30. Kun ved forudgående aftale.                
Officialmøde kl. 8.30 i Stjær                
Førermøde kl.  09.00 Stjær                
Start kl. 9:30.00                  
Slut kl. 18.00 Stjær                
Præmieoverrækkelse kl. 19.00 (cirka) i Sjelle                
BEMÆRK: alle tider er med forbehold. 
 
 
Start sted løbet: Jeksenvej 98 8464 Galten 
 
Præmiering: Præmie til vinderen af hver klasse  
 
Særlige bestemmelser:  I forbindelse med DOS ETA Stjær/Sjelle 2020 skal deltagerne under løbet køre med reklamer for et antal sponsorer. I sekretariatet vil der være en oversigt for placering af reklamer på køretøjerne (se tekst under startgebyr).  Herudover skal der gøres plads til startnummer på både højre og venstre fordør.  Mulighed for kørsel i DOS med u indregistrerede køretøjer  Der køres efter Ekstreme Track Attack (ETA) reglementet.  Der køres med ændrede farvemarkering på porte, Grøn ændres til Blå, sort uændret, Orange ændres til Rød, for at gøre portene mere synlige i terrænet



Klasseinddeling
Standard 1
Grøn Bane.
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede biler med original type chassis og karosseri og med minimum original mål, i henhold til typegodkendelse, på længde og bredde, målt i chassis højde, og i bund af rude højde.
Det er tilladt at modificere paneler og efterløb i en højde fra overside af chassisramme og nedefter, der må også ændres i skærmkanter.
Chassis ramme må ikke kortes op skal være original mål.
Hjul: Dæk op til og med 35” af MT og radial type.
Spil type: frit.
Aksler: originalt fabrikat. Spær tilladt.
Motor:  Original antal cylindere og fabrikat.
Styretøj: Skal være original type må gerne forstærkes, men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: Originale fjedre og støddæmperbefæstelser. Fjedre og støddæmpere må gerne opgraderes.
Bodylift er tilladt.
Styrtbøjle: Valgfrit for biler med metaltag, som er boltet eller svejset sammen. Åbne biler eller biler uden metaltag skal som minimum have en 4 punkts styrtbøjle med tværstiver. Brug af svejsebøjninger er ikke tilladt.
Det anbefales at montere en 6 punkts styrtbøjle ifølge det biltekniske reglement 241.
I åbne bile skal der monteres en tagplade i henhold til det bil tekniske reglement 241.
Startnumre startende med 101-102-103 osv.

Standard 2
Grøn Bane.
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede biler med minimum original type karosseri omkring førerkabinen og originalt chassis.
Chassisramme må gerne kortes op, men karrosseriet skal være monteret på de originale befæstningspunkter. Der må ombygges til rørlad og skærme. Minimumlængde på chassis og karrosseri skal være som originalt eller skal være minimum samme længde som målt udvendigt på hjulene i længderetning.
Hjul: op til 37”.
Spil type: frit.
Aksler: frit, dog ikke eftermonterede portalaksler.
Motor: frit, skal være monteret på original placering.
Styretøj: Skal være original type må gerne forstærkes, men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: eftermonteret coilover/airshocks ikke tilladt, dog må airshocks anvendes som støddæmper sammen med originale fjedre.
Bodylift er tilladt.
Styrtbøjle: valgfrit for biler med metaltag, som er boltet eller svejset sammen. Åbne biler eller biler uden metaltag skal som minimum have en 4 punkts styrtbøjle med tværstiver. Brug af svejsebøjninger er ikke tilladt.
Det anbefales at montere en 6 punkt styrtbøjle ifølge det biltekniske reglement 241.
I åbne  skal der monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement.
Startnumre startende med 201-202-203 osv.
 
 

Standard 3 UTV
Grøn Bane.
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede UTV’er med original type chassis og karosseri og med minimum original mål, i henhold til typegodkendelse, på længde og bredde, målt i chassis højde, og i bund af rude højde. 
Chassis ramme må ikke kortes op skal være original mål.
Hjul: Dæk op til og med 35”.
Spil type: frit.
Aksler: originalt fabrikat. Spær tilladt.
Motor:  Original antal cylindere og fabrikat.
Styretøj: Skal være original type må gerne forstærkes, men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: Originale fjedre og støddæmperbefæstelser. Fjedre og støddæmpere må gerne opgraderes.
Sæder og seler: Sæder er valgfrit.  Seler efter metode a eller b i teknisk reglement 241, dog anbefales metode b.
Styrtbøjle: original, dog minimum en 6 punkts styrtbøjle.
Der skal monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement 241.
Det anbefales, at en styrtbøjle konstrureret efter det biltekniske reglement 241 monteres.
Startnumre startende med 301-302-303 osv.
 
 
Modificeret 1
Sort Bane.
Kan køres af indregistrede biler på nummerplader
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede biler med original type chassis og karosseri og med minimum original mål, i henhold til typegodkendelse, på længde og bredde, målt i chassis højde og i bund af rude højde. Det er tilladt at modificere paneler og efterløb i en højde fra overside af chassisramme og nedefter, der må også ændres i skærmkanter. Chassis ramme må ikke kortes op skal være original mål.
Hjul: Dæk op til og med 35”.
Spil type: frit.
Aksler: originalt Fabrikat. Spær tilladt.
Motor:  Originalt antal cylindere og fabrikat.
Styretøj: Skal være original type må gerne forstærkes men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: Originale fjedre og støddæmperbefæstigelser. Fjedre og støddæmpere må gerne opgraderes.
Bodylift er tilladt.
Sæder: Sæde valgfrit, dog anbefalet rally eller racer type efter teknisk-reglement 241.
Seler: valgfrit, dog anbefales metode B i tekniskreglement 241.
Styrtbøjle: Alle biler skal minimum have 6 punkts styrtbøjle ifølge det biltekniske reglement 241.
I åbne biler skal der monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement 241.
Startnumre startende med 401-402-403 osv.
 
 
Modificeret 2
Sort Bane.
Karrosseri og chassis: Seriefremstillede Biler med minimum original type karosseri omkring førerkabinen og originalt chassis. Chassisramme må gerne kortes op men karrosseriet skal være monteret på de originale befæstningspunkter. Der må ombygges til rør lad og skærme. Minimumlængde på chassis og karrosseri skal være som originalt eller skal være minimum samme længde som målt udvendigt på hjulene i længderetning.
Hjul: frit.
Spil type: frit.
Aksler: frit, dog ikke eftermonterede portalaksler.
Motor: frit, skal være monteret på original placering.
Styretøj: skal være original type må gerne forstærkes, men grundkonstruktionen skal være original.
Undervogn: eftermonteret coilover/airshocks ikke tilladt dog må airshocks anvendes som støddæmper sammen med original fjedre.
Bodylift er tilladt.
Sæder og sele: valgfrit, dog anbefales rally eller racer type efter teknisk-reglement 241.
Seler: valgfrit, dog anbefales metode B i tekniskreglement 241.
Styrtbøjle: Alle biler skal minimum have 6 punkts styrtbøjle ifølge det biltekniske reglement 241.
I åbne biler skal der monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement 241.
Startnumre startende med 501-502-503 osv.
 
 
Extreme 1
Orange Bane.
Karrosseri og chassis: Bilerne skal overholde det biltekniske reglement 241 for opbygningen.
Hjul: frit.
Spil type: frit.
Aksler: frit.
Motor : frit.
Styretøj: frit.
Undervogn: frit.
Sæder og seler: Sæder skal være rally eller racer type efter teknisk-reglement. Seler skal være metode B i tekniskreglement 241.
Styrtbøjle: Alle biler skal minimum have 6 punkts styrtbøjle ifølge det biltekniskereglement 241.
I åbne biler skal der monteres en tagplade i henhold til det biltekniske reglement 241.
Startnumre startende med 601-602-603 osv.



 
 Event information
4. juli 2020
Tilmelding er lukket

Pris pr. hold
Pris 800,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Pris pr. hold
Pris 800,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Pris pr. hold
Pris 800,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Pris pr. hold
Pris 800,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Pris pr. hold
Pris 800,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

Pris pr. hold
Pris 800,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 30,00 DKK

 Arrangør
Dansk offroad sport

I tilfælde af spørgsmål om dette event, kontakt venligst Dansk offroad sport: