Bike - Run & Walk Stafetten Aalborg info

Velkommen

Så er vi klar til at præsentere Bike - Run & Walk Stafetten i Aalborg. Efter flere års fravær glæder vi os til at få løbet tilbage til byen. I år har vi endda fornøjelsen af at arrangere løbet i samarbejde med Kunsten, Idrætsmødet og Aalborg Kommune. Dette giver os unikke muligheder for at skabe et løb i særklasse, hvor du som deltager vil komme ud til flere af Aalborgs højdepunkter. Både Kunsten, Hærvejen og Aalborg Tårnet vil være nogle af rutens højdepunkter. 
Løbet starter og slutter ved Kunsten i Aalborg. Kunsten vil danne ramme for vores fantastiske mål- og startområde og give os en ny oplevelse af motion og kunst i en skøn kombination. 

Løbe/cykle/walk etapper
Samlet set gennemfører holdet en marathon distance! Årets etapper består af følgende:
- 3 løbeetapper a 5 km. - ruten er 2,5 km, dvs. 6 løberunder pr. hold. 
- 2 cykeletapper -a 13 km - ruten er 6,5 km, dvs. 4 cykelrunder pr. hold.
- 1 gårute - 2,5 km - ruten er 2,5 km. Gå ruten er ikke obligatorisk men en mulighed for at få deltagere med på holdet, som ikke kan løbe. Gå ruten erstatter en løberunde.

Holdet bestemmer selv, hvordan man fordeler cykel/løbe/gå runderne mellem deltagerne på holdet. Man skal blot sikre at alle runder er gennemført. Holdet kan bestå af 3 - 10 deltagere. 
Der udleveres 2 staftechip pr. hold. En stafetchip, som går på omgang mellem holddeltagerne på løbe/walk ruten samt en stafetchip, som går på omgang mellem holddeltagerne på cykelruten. Således er der både en løber og cyklist fra holdet aktiv på samme tid. Stafetchip afleveres efter endt løb ved målportal.

Alle førseløbere fra holdene sendes afsted samlet. Herefter løbende skift af stafet. Kort efter løbestart sendes alle førstecyklister ud på cykelruten.
Det er deltagerne ansvar at følge anvisninger fra løbsofficials/vejvisere og færdselsregler skal overholdes.
Cykelhjelm er obligatorisk.

Ruteforhold
Cykelruten vil primært være på asfalteret vej, men der kan forekomme korte stykker på grusunderlag. Så vælg dæk efter underlaget. Alle typer cykler vil kunne gennemføre ruten - alt fra MTB til en bycykel med cykelkurv og blomster. El-cykler er tilladt - uden for konkurrence.
Løbe- og gåruten vil være i kuperet naturskønt terræn på stier udenfor trafikkerede veje. 

Pris
Prisen er 495 kr. pr. hold uanset holdstørrelse. Prisen inkluderer deltagelse i løbet, startnummer, tidtagning, resultatformidling, stafetchip og fotos.
Alle deltagerne har ligeledes gratis adgang til Kunstens udstilling den 4 maj 2023.

Hold
Et hold kan bestå af 3-10 deltagere.

Stævneplads
Selve mål- og startområdet er ude foran hovedindgangen til Kunsten. Her vil der være opstillet målportaler samt skiftezone for hhv. cykel/løbe/gå etapperne.
Sikkerhedshensyn: Cyklerne må ike køre ind over målstregen - her vil deltagerne skulle stige af cyklen i zone kort før mål og løbe over mållinjen før stafetskiftet foretages.  

I Kunstens have vil der være et hyggelig opholdsrum, hvor der er mulighed for at dyrke kollegaskabet før, under og efter løbet. Her vil være opsat ekstra borde/bænke i parken og der er også mulighed for at medbringe egne pavilioner hvis dette ønskes. Der er ligeledes opstillet en vandstation, hvor der er mulighed for at opfylde vanddunke. 

På stævnepladsen vil det være muligt at købe drikkevarer.

Der vil være toiletfaciliteter på pladsen. Dog er det ikke muligt at få omklædning/bad efter løbet på selve pladsen. 

Forplejning
Der er mulighed for at forudbestille lækre Gourmetsandwich fra Brasserie Kunsten. Der kan vælges i mellem de to nedenstående:
  • Kylling, romesco, syltede rødløg og sprød salat i lækkert grovbrød
  • Bønnemix, romesco, syltede rødløg og sprød salat i lækkert grovbrød (Vegetarisk)”
Prisen er 85 kr. pr. sandwich. 
De skal bestilles senest den 29 april. 

Det er også muligt at medbringe egen mad - dog ikke griludstyr. Vi opfordrer dog til at støtte lokalt og benytte sig af Kunstens tilbud. 

Udlevering af startnummer
Starnumre vil blive udleveret ved informationsskranken i Kildeparken. Informationen vil ligge ved indgangen til Kildeparken, når du kommer fra Vesterbro af. 
Fra informationen og hen til Kunsten vil der være en markeret gårute, som guider dig trygt frem til stævnepladsen. 
Startnumre kan afhentes fra kl. 15.00 af. 

Starnumre kan også afhentes den 3 maj fra kl. 14.00-18.00 på Lerumbakken 11, 9400 Nørresundby ved Aalborg Firmaidræts kontor. 

Parkering 
Der er begrænset antal parkeringspladser ved Kunsten. Derfor anbefaler vi, at der parkeres ved AKKC´s parkeringsplads eller ned langs sidegaderne til Kong Christians Allé, på Gammel Kærvej eller sidegaderne hertil. 
Parkeres der ved Sygehus Syds parkeringsplads gør vi opmærksom på, at det er en tidsbegrænset parkering her og at ofte går p-vagter i dette område. 
Der er også et begrænset antal p-pladser oppe bag Skovdalen/Atletikstadion. 
Yderligere kan p-huset ved Kennedy Akaden benyttes og man kan gå under togstationen og igennem Kildeparken.