INFORMATION

Hent nedenstående som en PDF fil - KLIK HER

For at du som deltager i Ladies Mud Race, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber dækker mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om, så kontakt Pernille Aude på pernille.aude@firmaidraet.dk
eller på mobil 20 32 66 19. Skulle det mislykkes så skriv til jan.reinhold@firmaidraetslagelse.dk


Stævneplads
 UV-Hallen Frederikshøjvej 3. 4200 Slagelse

Adgangskrav
Du skal være fyldt 18 år, og være en rigtig Lady for at kunne deltage.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!


Parkering
Parkeringsanvisning ved Flyverhjemmeværnet.

VI OPFORDRER INDTRÆNGENDE TIL SAMKØRSEL!!

Udlevering og registrering
I info-teltet finder du information om, hvor du får udleveret dit startnummer fra kl. 07.30
Mailen, der er sendt til dig, er din kvittering, som skal fremvises på forlangende, eller du kan bare oplyse løbenummer, navn og startgruppe, så får du din kuvert med startnummer mv. udleveret.
Har du også bestilt en T-shirt, så udleveres den også her.


Omklædning og udklædning
Du har mulighed for at klæde om og eventuelt klæde dig ud i teltet, der er placeres efter udleveringsteltet.

Program for dagen for Ladies Mud Race
Kl. 09.30 - Stævneplads og information åbner.
Kl. 10.30 - Officiel åbning af vores konferencier og velkomst v/ formand Jan Reinhold       
Kl. 10.50 - Opvarmning af den første gruppe løbere, og herefter opvarmes de resterende grupper.
Kl. 11.00 - Første startgruppe sendes af sted – der er ca. 14 startgrupper med ca. 40 deltagere i hver gruppe, som sendes af sted med 5 min. intervaller – inkl. 3 min. opvarmning.
Der er spurtpræmier som løbende udleveres når deltagerne kommer i mål    
Kl. 12.10 - Sidste Startgruppe sendes af sted
CA. Kl. 13:30 - Overrækkelse af præmie til hurtigste Mud Race Lady, hurtigste hold og bedste udklædning.          
Kl. 14.00 - Forventet afslutning på løbet.
Speak fra scenen i perioden kl. 10:30 og til løberne kommer i mål v/ vores konferencier Mick Keller





Program for dagen for Mix Mud Race
Kl. 12.45 - Stævneplads og information åbner.
Kl. 13.00 - Officiel åbning af vores konferencier og velkomst v/ formand Jan Reinhold       
Kl. 13.15 - Første startgruppe sendes af sted – der er ca. 5 startgrupper med ca. 50 deltagere i hver gruppe, som sendes af sted med 5 min. intervaller – inkl. 3 min. opvarmning.
Der er spurtpræmier som løbende udleveres når deltagerne kommer i mål    
Kl. 13.20 - Sidste Startgruppe sendes af sted
CA. Kl. 14:20 - Overrækkelse af præmie til hurtigste hold og bedste udklædning.          
Kl. 15.00 - Forventet afslutning på løbet.
Speak fra scenen i perioden kl. 10:30 og til løberne kommer i mål v/ vores konferencier Mick Keller


 
Tidtagning og resultater
Din tid registreres af Sportstiming, og chippen sidder i startnummeret, der skal placeres foran på brystet.
Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen og med over målstregen, så du får en korrekt tid

På www.sportstiming.dk kan du følge din tid og se resultater fra dagens anstrengelser.



Startgrupper
Hver startgruppe består af ca. 40 - 50 deltagere, og startgrupperne sendes af sted med 5 minutters interval.
Startgrupperne er opdelt efter holdnavn og tilmeldingsdato - for at sikre, at alle der er på samme hold/har samme holdnavn – starter samtidigt.
Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer


Opbevaring af bagage
Du kan få opbevaret din bagage i bagageteltet, der er placeret i forlængelse af omklædningsteltet, og vi holder opsyn. I forbindelse med udlevering af startnummeret modtager du en sæk til opbevaring af tøj m.v.

Løbetøj
Vi anbefaler, at du har løbetøj på som beskytter arme og ben, idet der forekommer brændenælder og brombær. Har du sarte hænder så brug et par handsker, der også kan købes på stadion.
Du skal nok ikke tage det nyeste løbetøj på, idet det kan være ubrugeligt bagefter.
Er du til lidt mere sjov og ballade, så kom i udklædning – vi belønner dagens bedste udklædning.

Toilet og bad
I stævneområdet forefindes toiletter og i UV-hallen er der to omklædningsrum med bad, ligeledes er der mulighed for bad og omklædning efter løbet under tribunen ved stadion. Der er opsat skilte.
 
 

Løbet
SHIT- det kan du være helt sikker på, når startskuddet lyder kl. 11.00, så er du på vej ud i noget rigtigt møg, og et adrenalin-kick venter forude på kasernens øvelsesområde med tilhørende skov.
Det er årets vildeste, sejeste og sjoveste ekstremløb, men du skal være forberedt på 8 kilometer, der vil føles som om de aldrig får ende. Ruten er ubarmhjertig, og placeret i et kuperet terræn med et væld af forhindringer, iskoldt vand og masser af mudder.
En dag du husker længe efter ømheden i kroppen, har fortaget sig - det er den ultimative oplevelse.

Ruten
Ruten er afmærket med afmærkningstape/minestrimmel, som skal følges og respekteres.
Ved flere af forhindringerne er der hjælpemidler til forcering af disse - anvisninger fra officials skal følges.
HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVE DEN ULTIMATIVE OPLEVELSE, KEND DINE EGNE GRÆNSER, NYD LØBET.


Distance
Løbet er et trailløb på ca. 8 km. og der ca. 50 naturlige og byggede forhindringer, der skal forceres.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

Sikkerhed
For at sikre deltagerne bedst muligt, så er der udarbejdet en beredskabsplan. Flyverhjemmeværnet er placeret ude på ruten, og er udstyret så de kan yde førstehjælp, og der er en terrængående vogn, der kan yde udvidet førstehjælp.
Vær opmærksom på terrænet og forhindringerne


Forplejning under løbet
Der er et væskedepot ca. halvvejs i løbet. Du kan også indløse en fadbamse eller en vand på dit løbsnummer.

Affald
Affald skal placeres i de dertil opsatte affaldssystemer, og det er ikke tilladt at smide affald andre steder.
Løb ruten for oplevelsens skyld, og hjælp gerne de andre deltagere

Mål
Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen nærmer sig, og tanken om et rent brusebad og en gratis fadøl på dit løbenummer venter forude.
Efter målportalen er der officials som tager imod dig med medaljer, goodiebags og vand.



 
 

Foto
Som en udvidet service, så bliver der taget billeder af dig tre forskellige steder ude på ruten, og det er også muligt at få taget et holdfoto i målområdet på stadion.
Hvis du ikke ønsker, at få offentliggjort billederne - så henvend dig til os.

Billederne kan løbende findes på Facebook hurtigst muligt efter afslutning af løbet på følgende link: www.facebook.com/ladiesmudraceslagelse
Din identifikation er startnummeret - så sørg nu for, at det sidder godt fast på brystet og er synligt.

Publikum
Det er muligt at overvære løbet i start- og målområdet, samt på visse seværdige steder på ruten.
Det er markeret på et rutekort på informationstavlen ved info-teltet, og rutekort med udsigtspunkter udleveres til pårørende i info-teltet.


Mad og drikke efter løbet
Når løb og bad er overstået, så er madteltet åbent. Nyd et måltid og en fadøl,

Præmier
Hvis du kommer i mål, er du allerede en vinder!
Vi har masser af spurtpræmier, som uddeles efterhånden som deltagerne kommer i mål.
Den hurtigste Mud Race Lady får selvfølgelig en præmie, ligesom hurtigste hold bliver præmieret. Derudover belønner vi også dagens bedst udklædte hold.
Overrækkelsen foregår ca. kl. 13.30 fra scenen.