INFORMATION
Information som gør dagen nemmere for dig
så læs nu denne mail!
For at du som deltager i Ladies Mud Race, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber dækker mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om kan du kontakte Firmaidræt Hillerød på tlf. 4826 7320, mail events@firmah.dk eller på facebook https://www.facebook.com/mudladies/
 

Stævneplads, start og mål:

Hillerød Stadion (grusbanen), Selskovvej 76, 3400 Hillerød.
 

Adgangskrav

Du skal være fyldt 15 år på løbsdagen og være en rigtig Lady (kvinde) for at kunne deltage.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!
 

KOM I GOD TID

Benyt dig så vidt muligt af offentlig transport eller cyklen, da der er begrænsede parkeringsmuligheder i området. Buslinje 303 kører med time drift fra stationen til stadion. 301 og 302 stopper ca. 500 m. fra stadion.
 

Parkering - vigtigt!

Da der kun er FÅ parkeringspladser i området omkring stadion, opfordres man til enten samkøring, lade sig køre til stedet af andre eller benytte det offentlige. Bor du i nærområdet, så tag cyklen.
Kommer du alligevel i bil, er det muligt at parkere på 3 midlertidige parkeringsplads i nærheden af stadion. Vi opfordrer til, at man ”starter” ved parkering 1 (Tromlepladsen), som er det største p-areal.
Parkering 1 = Tromlepladsen med adgang fra Rendelæggerbakken:
Fra denne plads er der ca. 1250 m. at gå til stadion langs en flot dekoreret rute med opsatte ”rim og
remser” fra deltagerne (prøv om du kan finde dit eget).

Parkering 2 = nordøstlige del af græsarealet ved Skovhegnet:
Dette parkeringsareal ligger tættest på stadion og indkørsel sker ca. 50 m. nede ad Skovhegnet – pas på dobbelt rettet cykelsti. Der er begrænsede antal pladser på dette areal, og vil derfor hurtigt blive fyldt op. Bemærk: Ved ekstraordinært vådt vejr vil denne p-plads være lukket og der henvises til P1.

Parkering 3 = nordvestlige del af græsarealet ved Skovhegnet:
Dette parkeringsareal ligger umiddelbart efter P2 på Skovhegnet, og også her er der begrænsede pladser. Bemærk: Ved vådt vejr vil denne plads være lukket, da bunden så er meget blød her. Der henvises i så fald til P1 eller P2.
 


 
VIGTIGT:
Vi gør opmærksom på, at parkering sker på eget ansvar – kører man fast, vil hjælp være for egen regning.
Kører man ind på et afspærret område, er dette ligeledes på eget ansvar og evt. ødelæggelser/ opretninger vil blive pålagt førerne/ejerne af bilerne.


Hvis man ikke ønsker at benytte P2 eller P3 eller disse ikke kan benyttes grundet vejret, henviser vi til alternative parkeringsmuligheder ved Hillerødholmsskolen, P-pladsen ved Frederiksborg Slot, Markedspladsen eller P-huse i centrum.
Parkeres der på sidevejene, skal der VISES HENSYN til beboerne, så de kan komme til og fra deres bopæle. Så lad være med at parkere i private indkørsler!!
 

Udlevering af startnummer og evt. T-shirt

Der er 2 muligheder at få dit startnummer m.m. på:

1) Afhentning af startnumre og evt. forudbestilte LMR T-shirt kan ske fra tirsdag den 24. september (eftermiddag) til fredag den 27. september hos LØBEREN, Slangerupgade 4, Hillerød.

2) På løbsdagen (søndag) sker nummerudlevering fra kl. 08.00 og indtil 1. start – husk at komme i god
tid, da der altid er trængsel ved nummerudleveringen ….. og det kan man godt blive stresset af.

På stævnepladsen finder du telt med udlevering dit startnummer. Her er også udlevering af LMR T-shirten, hvis du har bestilt en sådan.
Skal du have opbevaret din bagage kan du også få udleveret en plastsæk og et manilamærke til mærkning.

Omklædning og bad

Du har mulighed for omklædning og et dejlig varmt bad i vores Badeland ved siden af Bagageopbevaringen.
Der er ligeledes mulighed for omklædning og bad i de tre omklædningsrum ved siden af Badeland. Husk at tage dit brugte beskidte tøj m.m. med dig – eller kast det i containeren ved Badeland.
 

Bagageopbevaring

I forbindelse med nummerudlevering kan du få en plastsæk, et manilamærke og en elastik. Dette kan bruges til opbevaring af din bagage i bagageopbevaringen ved siden af Badelandet. Bagageopbevaringen vil være bemandet under hele løbet, men opbevaring sker under eget ansvar – arrangørerne påtager sig derfor ingen erstatningspligt ved evt. tyveri eller anden bortkomst under opbevaringen.
Bemærk: Der opbevares kun bagage i lukkede tasker/poser mærket med navn og startnummer.
 
 

Program for dagen

· Kl. 08:00 - Stævnepladsen åbner - Afhentning af startnumre, information, opbevaring af bagage
· Kl. 09.40 - Fælles opvarmning for startgruppe 1 - 10 ud for start – Get Fit Gym sørger for at alle er klar til strabadserne.
· Kl. 10.00 – 1. startgruppe sendes afsted af Idræts- og Sundhedsudvalgsformand Hanne Kirkegård – herefter følger de næste startgrupper med 5 minutters mellemrum.
· Kl. 10.45 – Fælles opvarmning for startgruppe 11 – 24
· Kl. 11.00 – startgruppe 11 sendes afsted – herefter følger de sidste startgrupper
· Kl. 12.30 - Sidste startgruppe sendes af sted
· Kl. 14:00 – Overrækkelse af præmie til de hurtigste Mud Ladies og hurtigste Mud Ladies hold Kl. 15.00 – Kåring af bedste udklædte hold.
· Kl. 16.00 - Forventes alle i mål
· Kl. 18.00 – Stævnepladsen lukker
 

Startgrupper

Hver startgruppe består af max. 75 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 5 minutters interval.
Vi har opdelt startgrupperne efter hold og tidspunkt for tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det.
Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen så sørger vi for, at I kan løbe sammen.
 

Tidtagning og Resultater

Din tid måles af Sportstiming - chippen sidder i startnummeret.
Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen og med over målstregen, så du får en korrekt tid.
www.sportstiming.dk/results kan du hele tiden følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser.
Du finder din startgruppe på startlisten ud for dit startnummer

Løbetøj

Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trail-sko. Dertil kan lange løbetights og langærmet trøje anbefales. Er du klar på noget mere sjov og ballade, så kom i udklædning – vi belønner dagens bedste udklædning(er).
Har du sarte hænder, medbring et par tætsiddende arbejdshandsker. Og husk nu lige at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudderet på ruten.
 

Toiletfaciliteter

I stævneområdet forefindes ekstra toiletter – også i omklædningsannekset før klubhuset.
Erfaringerne viser, at man ofte føler, at man bliver ”trængende” kort før start, så prøv at få klaret dit
toiletbesøg i god tid – uanset antal toiletter så vil der altid være trængsel her før start.
 

Mad og drikke

På stævnepladsen vil der naturligvis være mulighed for at købe vin, øl, vand – og skulle du være sulten, så vil Cafe Bolden være klar med salg af sandwich, pølser m.m.
 

Distancen

Løbet er et ca. 8 km. trailløb i varieret terræn. Ruten er meget kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning.
 

Løbsruten

Løbsruten er dels i den smukke Selskov og den idylliske Gadevang Skov (Gribskov). Men lad dig ikke narre af skønheden. Området gemmer på naturlige overraskelser og er kendt for at holde fast i ubudne gæster. Har naturen ikke udfordringer nok har vi selv lavet forhindringer, så du får brugt hele kroppen.
Hærdede orienteringsløbere har udtænkt ruten, så du er garanteret en mudret, beskidt, våd og anstrengende oplevelse. Du vil komme igennem eng og skov, sø og sump med blåleret klistret til kroppen.
Alle dine sanser vil blive belastet, lugten af det klamme mudder, smagen af søvand, vabler på hænderne og musklernes udmattelse.
Men bare rolig – synes du, at forhindringen er for ”vild”, så er der også en nødudgang.
 

Afmærkning og forhindringerne

Ruten er opmærket med tydelige afmærkningstrimler (”minestrimmel”). Du bør hele tiden kunne se et par strimler foran dig. Hvis ikke, så løb lidt tilbage ad den vej du kom fra, og kom på rette spor igen.
Der er masser af naturlige forhindringer i skoven, så I kommer både gennem masser af vand og mudder samt op og ned at skrænter – men husk, at der er ingen steder, der er dybere end at du kan bunde, hvis man følger markeringerne.
Dertil kommer de byggede forhindringer, som skal forceres og her kommer du til bl.a. at prøve forcering af Bigballer, stilladsforhindringer, ild, krybenet og mange andre ”hemmelige” forhindringer – og sidst men ikke mindst en våd rutsjetur.
Men bare rolig – de svære forhindringer er bemandet, ligesom der er bemandede vejviserposter ved steder, hvor du kan være i tvivl.
Der løbes stort set ikke på stier, så vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden er opmærksom på terrænet.
Huske at det er et oplevelsesløb, og at det skal være en god oplevelse for dig og dine veninder. Er du/I ikke trygge ved en forhindring, springer man bare forhindringen over og venter i 15 sekunder før du/I løber videre.

Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

 

Sikkerhed

Da løbet er et trailløb som visse steder forgår i tæt skov, er det vigtigt at deltagerne hjælper hinanden og giver besked ved posterne, hvis der er en tilskadekommen som behøver hjælp.
Der er omkring 60 officials ude på ruten, og de har alle kontakter til samaritter og informationen, ligesom der er samaritter i start og mål området.

Væske under løbet

Der er væskedepot ved ca. 4 km samt i start og mål området. Ved 1. væskedepot vil der i øvrigt være en lille overraskelse for alle ??.
 

Affald under løbet

Omkring væskedepoterne kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.
 

Lost and found

Finder du noget som er tabt/glemt eller har selv mistet noget, så er du velkommen til at aflevere dette/spørge efter det tabte i INFO.

Løb ruten for oplevelsens skyld – hjælp gerne andre deltagere

Mål og Racebag

Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig. Bag portalen ser du officials som tager imod dig med en REMA 1000-Racebag, medalje, frugt og frisk vand.
 

Foto

Der er fotografer langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på facebook www.facebook.com/mudladies/
Der vil blive lavet optagelser på dagen og at disse optagelser vil blive offentliggjort via en efterfølgende film og billeder. Deltagelse i eventen er lig med accept af dette.
 

Fotovæg

Gå ikke glip af et minde fra dagen sammen med veninderne. Der er opsat 2 fotovæge med selfiekamera i start og mål området, hvor deltagerne kan tage deres eget før og efterbillede - del gerne på www.facebook.com/mudladies/
 

Publikum

Vi vil gerne have, at folk kan se hvordan det går dig i løbet. Derfor vil der flere steder være adgang for publikum. Publikum må dog ikke befinde sig på selve ruten. Publikumsområderne vil være afmærkede.
Adgang til stævnepladsen sker (til fods) via den officielle indkørsel til Hillerød Stadion.
På stævnepladsen vil der på infostandere være oversigtskort over publikumsområderne langs ruten.
 

Præmier

Hvis du kommer i mål, er du allerede en vinder! Måske er du heldig at vinde en af de mange spurtpræmier, der uddeles ved målstregen.
Til de hurtigste Mud Ladies – både individuel og hold – er der selvfølgelig flotte præmier i form af gavekort fra Løberen og Firmaidræt Hillerød. Og selvfølgelig er der præmie for dagens bedste udklædning.
Præmieoverrækkelse fejres kl. 16.00 – se under program for dagen.