Randers - PRINCIPIA LØBET 2021 / 3. afd. CAMPIONE PINSE CUP

Randers - PRINCIPIA LØBET 2021 / 3. afd. CAMPIONE PINSE CUP

Information og tilmelding

Mandag
24. maj 2021
Randers Cykleklub af 1910 byder alle licensryttere velkommen
til Principia Løbet 2. Pinsedag den 24. maj 2021
.


Løbet er samtidig 3. og sidste afdeling af CAMPIONE PINSE CUP
Cykelklubberne i Silkeborg, Herning og Randers byder velkommen til årets Pinseløb og CAMPIONE PINSE CUP 2021, som afvikles den 22., 23. og 24. maj 2021 på spændende og udfordrende ruter i det midt- og østjyske, hvor der altid er garanti for meget vind, bakker og teknisk krævende ruter.


Hvert løb køres som selvstændigt pointgivende DCU-løb, mens de tre løb tilsammen udgør CAMPIONE PINSE CUP 2021.
Cuppen køres i alle klasser (undtaget er H60/H70*), og der uddeles førertrøje til den førende rytter efter hver afdeling.
I Herre-A klassen uddeles der endvidere ungdomstrøje til bedste U23 rytter.
*H60/H70 kører i cuppen i samlet præmierække, men med særskilte præmierækker i hvert af de 3 løb.


Samlet klassement (nr. 1, 2 og 3) kåres i Randers.
CAMPIONE PINSE CUP køres efter pointsystem (pointgivning 50-1, nr.1 får 50 point, nr. 2 får 49 point osv.). Rytteren med højeste pointscore efter de tre løb vinder den samlede cup. Ved pointlighed er resultatet af 3. afdeling afgørende. Vinderen skal være til stede i Randers.



Da der er tilknyttet en samlet cup i pinseløbene, er det besluttet, at der denne weekend ikke er tvungen oprykning ved indkørte point før efter sidste etape (Randers). Man kan dog, allerede den dag point indkøres, rette henvendelse i dommervognen for tildeling af nummer til brug efterfølgende løbsweekend. Man kan selvfølgelig ved indkørte point oprykke efter ønske.


Cup præmie sammenlagt (udover førertrøjer):
I den samlede cup er der præmier til nr. 1-2-3. Præmierne uddeles på 3. dag i Randers.
Startgebyr for alle klasser er forhøjet med kr. 15 i forhold til normal takst pga. cuppen.


Løbet i Randers afvikles den 24. maj 2021.


Feltstørrelse:
Da vi indtil videre ikke har fået bekræftet, at der kan køres uden feltbegrænsninger eller er 100% sikre på, at forsamlingsloftet udendørs øges til 100 personer den 21. maj, bliver tilmeldingen i første omgang åbnet for max. 65 ryttere pr. felt (dvs. at der i felter med samkørsel er max. 65 pladser i alt).

Herre-A: Ikke noget max.
Alle andre felter: Max. 65 ryttere.
Når vi kommer nærmere løbet, vil der med stor sandsynlighed blive åbnet for flere pladser.

Tilmelding/eftertilmelding:
Rettidig tilmelding lukker søndag den 16. maj 2021.
Herefter er eftertilmelding kun muligt, såfremt feltstørrelsen tillader det og mod dobbelt startgebyr indtil løbets start ved tilmelding via DCU’ tilmeldingssystem.
Tilmelding på mail og andet, accepteres ikke.


Præmier i Principia Løbet:
Der køres med normal præmierække i hver klasse iht. reglerne for præmiering i Distrikt Jylland-Fyn.
Det vil sige, at der ved samkøring af flere klasser i et felt, naturligvis er særskilte præmie- og pointrækker i hver klasse.
I løbet i Randers vil der være præmier til alle fuldførende ryttere i U11, U11P, U13 og U13P.


Servicekørsel:
Det er kun tilladt med servicekørsel i Herre-A klassen.

Numre:
Der skal køres med to rygnumre og rammenummer.


Start og mål:
Start på Halagervej (hjørnet af Skolevænget og Halagervej), Harridslev, 8930 Randers NØ

Mål på Skolevænget, Harridslev, 8930 Randers NØ


Parkering:
Der er mulighed for parkering på græsarealet ved Korshøj Hallen (kun indkørsel fra Halagervej) samt på den del af Harridslevvej, der ikke benyttes til løbet. Følg P-skiltene.


Overnatning:
Vi anbefaler overnatning på Motel-X i Sdr. Borup.

Omklædning:
På grund af Covid-19 er der ikke mulighed for omklædning

Toiletter:
På Korshøjskolen, Skolevænget, Harridslev, 8930 Randers NØ



Indskrivning:
Indskrivning vil være på Harridslevvej lige før Skolevænget (nyt sted i forhold til tidligere).


Opvarmning:
Opvarmning på ruten er ikke tilladt.

Forplejning:

I henhold til DCU’s sportslige regler for forplejning.

Dropzoner:
Dropzoner er det eneste sted, hvor det er tilladt at smide affald og lignende.

Dropzonerne er markeret med gule beach flag, og findes på Harridslevvej ca. 1 km før mål samt på Støvringgårdsvej lige efter Støvringgård Kloster.

Tilskuere:
Vi følger situationen tæt, og i øjeblikket går det lidt stærkere med genåbningen end forventet, så det bliver muligvis tilladt med tilskuere, men indtil videre er tilskuere ved starten op på opløbsstrækningen ikke tilladt.
Opdateringer omkring tilskuere kommer løbende her på siden.


Salgsbod:
Pt. vil der ikke være salgsbod pga. Covid-19 restriktioner, men vi følger udviklingen tæt, og giver besked her på siden, hvis det alligevel bliver muligt at sælge forplejning. Hvis det ikke bliver muligt, henviser vi til Dagli’ Brugsen i Harridslev, som har åben hele dagen den 24. maj.


DCU’s generelle Covid-19 regler:
DCU følger de nationale retningslinjer angående Corona, som løbende opdateres HER  
Vi anbefaler, at alle er testet højst 72 timer inden løbet. 

Vi følger DCU-løbsprotokollen, som anviser retningslinjerne for afholdelse af arrangement. 
Vi anmoder naturligvis alle om at følge forholdsreglerne i forhold til:
  • risikoadfærd 
  • forebyggelsestiltag
  • Undgå fysisk kontakt
  • Hold god håndhygiejne, vask hænder eller brug håndsprit 

Sprit er tilgængelig ved toiletter og indskrivning.

Hold så vidt muligt 1 meters afstand

Under cykelløbet:
Spyt og snyd i tøjet.
Hvis en rytter udgår af cykelløbet, skal pågældende forlade løbsområdet umiddelbart efter.
Ryttere og hjælpere opfordres til at forlade området, så snart rytteren er i mål.

Følg i øvrigt de anvisninger og informationer, som vil være synlige i forbindelse med arrangementet.

Der vil være kontroller til stede i indskrivningen og ved starten, der dels guider deltagerne og samtidig sikrer, at vi lever op til kravene om forsamlingsloftet.

Hjælpere i området:
Det er tilladt at have hjælpere i området. Hjælpere skal have en funktion og antallet af hjælpere skal begrænses mest muligt.

Vi opfordrer til, at man ikke stimler sammen i grupper, men spreder sig ud på arealerne og fx har en stol med.

Løbet er åbent for følgende klasser:
Bemærk, at der er samkørsel i følgende felter, men med særskilte præmierækker:

DA/DB/U19P
H60/H70 (særskilte præmierækker i hvert løb, men der køres samlet i cupklassementet)
U15/U15P/U17P
U13/U13P

U11/U11P

Rute:
Alle klasser kører på en 12 km kuperet rundstrækning:
Skolevænget, t.h. Halagervej, t.v. Kronjydevej, t.h. Nørreskovvej, t.h. Støvringgårdsvej, ligeud ad Østrupvej, t.h. Nedrevej, t.h. Harridslevvej, t.h. Skolevænget.
Ruten er ensrettet på nær det korte stykke på Nedrevej i Albæk.

Link til ruten:
https://ridewithgps.com/routes/32090727



Mandag 24. maj 2021

KlasseStartOmgangeOmgang distance
DA08:25712 km
DB08:25712 km
U19P08:25712 km
U1508:30312 km
U17P08:30312 km
U15P08:30312 km
U1308:33212 km
U13P08:33212 km
U1108:35112 km
U11P08:35112 km
U1709:02512 km
H60-H70 (H60,H70)09:10512 km
D10:40612 km
A10:531012 km
B10:56812 km
Master Herre A13:15812 km
Master Herre B13:18712 km
U1914:18812 km
Master Herre C14:21712 km
C14:38712 km
 Event information
24. maj 2021
Randers ck
Danmark
Tilmelding er lukket
www.rc1910.dk
Tidtagning ved DCU Jylland / Fyn. Sportstiming står udelukkende for tilmeldingen.
For spørgsmål angående resultater kontakt: lottevittingschmidt@gmail.com
www.sportstiming.dk/event/8365
8 x 12 km (96 km)
Starter 13:15

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
10 x 12 km (120 km)
Starter 10:53

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 155,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 310,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
8 x 12 km (96 km)
Starter 10:56

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
7 x 12 km (84 km)
Starter 14:38

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
7 x 12 km (84 km)
Starter 08:25

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
6 x 12 km (72 km)
Starter 10:40

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
7 x 12 km (84 km)
Starter 13:18

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
7 x 12 km (84 km)
Starter 14:21

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
7 x 12 km (84 km)
Starter 08:25

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
8 x 12 km (96 km)
Starter 14:18

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
5 x 12 km (60 km)
Starter 09:02

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 100,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 200,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
7 x 12 km (84 km)
Starter 08:25

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 110,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
3 x 12 km (36 km)
Starter 08:30

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 75,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
2 x 12 km (24 km)
Starter 08:33

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 75,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
1 x 12 km (12 km)
Starter 08:35

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 75,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
3 x 12 km (36 km)
Starter 08:30

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 100,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 200,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
3 x 12 km (36 km)
Starter 08:30

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 75,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
2 x 12 km (24 km)
Starter 08:33

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 75,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
1 x 12 km (12 km)
Starter 08:35

Pris pr. deltager
Til og med 18. maj 2021 75,00 DKK + gebyr
Fra 19. maj 2021 150,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager
5 x 12 km (60 km)
Starter 09:10

Pris pr. deltager
Pris 220,00 DKK + gebyr
Håndteringsgebyr: 15,00 DKK pr. deltager