Den 5. juni giver vi dig muligheden for noget helt igennem unikt! Nemlig at padle på en rute i ét af Danmarks blot syv områder, som er optaget på UNESCOs verdensarvs liste; Stevns Klint!
LimeLight Water & Wind vil i samarbejde med LimeLight BoardSport Club og stor lokal opbakning i ryggen være med til at afvikle måske et af de smukkeste SUP events i 2021! LimeLight Water & Wind udvikler og afholder festivaler og events med særlig fokus på board sport langs kyststrækningen Stevns Klint til Møns Klint, og LimeLight BoardSport Club er en lokal klub i Rødvig Stevns med windsurfing, surfing, SUP, foiling, wingfoil og kite aktiviteter. Der vil, ligesom på alle andre Danish SUP tour stops, blive afviklet:
- Officiel Danish SUP Tour (13,5 km.)
- Junior U15 (kystnær tech-race bane á 4-600 meter)
- Social Paddle Tour (5 km.)
Danish SUP Tour: 300,- / 200,- kr.* (DSRF Medlemmer)
Junior U15: 150,- kr.
Social Paddle Tour: 150,- kr.
*Som DSRF medlem koster Danish SUP Tour kun 200,- kr. Du kan blive medlem af DSRF her. Medlemsprisen kan fås hvis du enten er medlem af en forening under DSRF eller er registreret som individuelt medlem af DSRF (koster 150,- kr./året). Rabatkoden til at indløse medlemsprisen oplyses på foreningens eller din personlige profil på dsrf.dk når du har et medlemskab og kan bruges ved check-out her på siden. Er du medlem af en forening bør du derfor få oplyst rabatkoden af bestyrelsen i din forening.
Med i deltagerprisen (gælder alle deltagere) er der en lækker sandwich, frugt og energidrik. Tilsvarende har vi adskillige lækre lodtrækningspræmier fra vores samarbejdspartnere, som alle deltagere automatisk er med i lodtrækningen om.
PROGRAM
Af hensyn til covid-19 og forsamlingsloftet er det SUPER vigtigt at du orientere dig i programmet nedenfor og overholder tidspunkterne. Vi forsøger at zoneinddele event venue og dermed kan flere ting ske simultant uden, at vi bryder forsamlingsloftet.
LØRDAG DEN 5. JUNI:
09.00 - 9.45: Check in for Junior U15 v. Konference & Hotel Klinten
09.00 - 12.00: Beach Clean-Up (tilmelding foregår ved sign-up)
10.00 - 10.15: Surfers meeting, Junior U15 på stranden foran Konference & Hotel Klinten
10.30: Junior U15 - START (indledende heats)
10.00 - 12.30: Check in for Danish SUP Tour og Social Paddle Tour deltagere v. Konference & Hotel Klinten (NB: grundet corona kan du checke ind i hele 2,5 time - kom gerne tidligt så vi kan få spredning på folk)
11.30: Junior U15 - START (Finaler)
12.00: Præmieoverrækkelse, Junior U15
12.30: Officiel åbning og velkomsttale
12.40: Surfers meeting, ALLE deltagere v. Konference & Hotel Klinten
13.30: START - Social Paddle Tour + Danish SUP Tour
15.00: Lodtrækningspræmier, Social Paddle Tour
16.00: Præmieoverrækkelse, Danish SUP Tour
16.30: Hang around v. Konference & Hotel Klinten og LimeLight Club
SOCIAL PADDLE TOUR
Social Paddle Tour er for ALLE og det er vores svar på en hyggelig motionstur på vandet i fællesskab med en masse andre SUP motionister. Det er din mulighed for, at være en del af SUP fællesskabet i Danmark og padle en tur på (måske) nyt vand, hvor sikkerheden er på plads. Fokus er 100% på fællesskabet, hyggen og kærligheden til naturen og SUP sporten. Der vil være tidstagning på alle af hensyn til vores tilmeldingssystem, men vi betragter ikke Social Paddle Tour som en konkurrence, hvor det handler om at komme først - med mindre du skaber din egen konkurrence med dem du har tilmeldt dig sammen med ;-).
Vi vil derfor heller ikke præmiere nr. 1, 2 og 3, men der vil være lækre lodtrækningspræmier blandt alle deltagere fra vores samarbejdspartnere. Lodtrækningen foregår umiddelbart efter sidste deltager er kommet i mål.
JUNIOR U15
I 2021 åbner vi op for et helt nyt junior U15 format på Danish SUP Tour. Vores mål er at give børn og unge i SUP-miljøet mulighed for at prøve kræfter med at konkurrere i en tryg ramme på lige fod med jævnaldrende. Vi håber derved at kunne være med til, at knytte nye bånd mellem SUP-miljøets børn og unge på tværs af landet.
DSRF stiller alt udstyr (board, leash og padle) til rådighed for alle juniorer og der padles på ens board af typen Fanatic Ripper Air Touring. Konkurrenceformatet vil være målrettet 10-15 årige og race course vil på alle stop være en teknisk bane (4-500 meter) placeret tæt på land med bøjevendinger og alt efter location vil der være strandstart el. vandstart. Der vil være mellem 3 og 5 bøjevendinger og banen padles 2 gange pr. heat således at distancen bliver ca 800 - 1000 m. pr. heat. Afhængigt af deltagerantal sendes junioreren afsted i heats á 10 deltagerer og der vil være 'eliminering' forstået på den måde, at de 5 bedste går videre til A- finale og de 5 sidste går videre til B-finalen, således at alle min. padler to heats. Heats vil/kan være blandede heats (piger/drenge), men der premieres dog både for drenge (1., 2. & 3.) og piger (1., 2. & 3.).
For at have fællesskabet, den sunde atlet og fair-play i fokus begynder vi hvert stop med en fælles opvarmning på land, hvor der vil blive lavet lidt fysiske øvelser til musik.
Junior U15 er i 2021 sponsoreret af Fanatic og der trækkes bl.a. lod blandt deltagerne på det sidste stop om et helt nyt SUP board og padle fra Fanatic!
BEACH CLEAN-UP
Race for Oceans Foundations, Copenhagen Cartel og DSRF er gået sammen om at rydde op på strandene i Danmark og det gør vi bl.a. i de områder hvor vi afvikler events. Vi håber derfor, at du vil afsætte blot én time om formiddagen til, at hjælpe os med at samle skrald og plastik op fra kysten nær Stevns - det vil være en kæmpe stor hjælp! Vi vil desuden fortælle dig om hvordan du sortere dit skrald bedst muligt og på eventpladsen kan du se hvordan Copenhagen Cartel arbejder med produktudvikling, udfordringer og muligheder ift. skabe tekstil ud af plastik fra havet. Du kan være med på ét af følgende tidspunkter:
- 09.00-10.00 - Beach Clean-up Zone 1 (stenstrand ca. 1km for syd for havnen)
- 10.00-11.00 - Beach Clean-up Zone 2 (sandstrand 0km syd for havnen)
- 11.00-12.00 - Beach Clean-up Zone 3 (stenstrand nord for havnen)
Du tilmelder dig beach clean-up i forbindelse med selve tilmeldingen til eventen. Det eneste du skal huske er et par arbejdshandsker, så stiller vi alt andet nødvendigt udstyr til rådighed. Beach clean-up vil af coronahensyn foregå i grupper á max 25 personer.
RACE MAP
Eventen afvikles ved Rødvig Stevns, som godt kan kaldes lidt af en “dark horse” når det kommer til vejrudsigter. Vi håber og satser selvfølgelig på fuld sol og vind fra alt andet end øst, da det giver de perfekte forhold til at få den flotteste tur langs Stevns Klint.
Stevns Klint er en kyststrækning direkte ud til Østersøen. Det betyder, at der ved Østenvind er gode bølger (det er et fantastisk spot til bølgesurfing), men grundet stor vanddybde er der tale om bølger med lang afstand mellem hinanden. Bugten mellem Rødvig Havn og Felskov Rev er kendetegnet ved sandbund og mere forudsigelige bølger og strømforhold. Vi forventer at gennemføre alle distancer uanset vejr. Men ved stærk østenvind (+8 m/s) gennemfører vi eventen som et tech-race i bugten (vi har også mulighed for at bruge Rødvig Lystbådehavn). Der er fantastiske muligheder for at være tilskuer langs molen og på græsset ved Konference & Hotel Klinten.
Den officielle Danish SUP Tour distance forventes at blive afviklet mellem Rødvig Havn (Rødvig Stenstrand) og langs Stevns Klint. Det er en rute på cirka 4,5 km. Danish SUP Tour deltagere padler ruten 3 gange og Social Paddle Tour deltagere padler ruten 1 gang. Man kan følge racet ovenfra på Stevns Klint, på stenstranden ved Rødvig Strand og fra molen ved Rødvig Havn.
Alternativ rute
GENERELT OM SIKKERHED
Der vil være 3 følgebåde som håndterer sikkerheden i forbindelse med eventen. Du er dog fortsat selv ansvarlig for at vurdere dine egne evner ift. distancer og vejrforhold.
EVENT VENUE + PARKERING
Event basen bliver ved græsarealet foran Konference & Hotel Klinten. Der vil være drop-off af boards og udstyr på græsarealet foran Konference & Hotel Klinten samt på stranden. Det er forbudt at parkere på havnen og i Rødvig Hovedgade og du bør derfor anvende de afmærkede områder på nedenstående kort. Fra Konference & Hotel Klinten er der direkte adgang via en trappe til sandstranden og LimeLight club med adressen Fiskerihavnen 24, 4673 Rødvig Stevns. Eventoffice er på græsplænen ved trappen ned til stranden. Der er toiletter med gratis adgang flere steder på havnen.
FORPLEJNING
Alle deltagere vil modtage en energidrik fra vores sponsor STATE ENERGY og en ekstraordinær og lækker sund vegetarisk frokost pakke med vand fra Konference & Hotel Klinten.
Der vil være opstillet en food truck og kaffevogn fra Mad og Ro direkte ved LimeLight Club, hvor mad og kaffe kan købes hele dagen. I Klintens Sandwich Proviant kan der købes såvel salat, sandwich samt kaffe. Også Rødvig Fiskebutik & Restaurant vil være åben og det samme gælder Café Marina samt Rødvig Kro & Badehotel. Der er vandhane med drikkevand umiddelbart ved LimeLight Club og ved toiletterne. Flere steder (og i LimeLight Club) vil det være muligt at købe den nye LimeLight Beer der er brygget i samarbejde med Stevns Andelsbryggeri med særlig fokus på at slukke tørsten efter en lang tur på havet (og med lav alkoholprocent).
OVERNATNING
Der er flere muligheder for overnatning; Konference & Hotel Klinten, Rødvig Ferieby, Rødvig Badehotel, Rødvig Kro & Badehotel, Stevns Klint Strandpension, Rødvig Camping og The Normans. Der er også flere bed and breakfast i området. Det anbefales at booke snarest, da der er en begrænset kapacitet.
Du kan finde overnatninger her.
COVID-19: SÆRLIGE RETNINGSLINJER
Der vil i forbindelse med afviklingen af arrangementet være en række særlige anbefalinger og restriktioner for, at undgå enhver form for potentiel smittespredning af covid-19. Vi håber selvfølgelig at du vil hjælpe os med at opretholde disse anbefalinger og retningslinjer, således vi kan skabe en tryg og sikker event for alle deltagere.
- ALLE deltagere skal kunne fremvise gyldigt coronapas.
- ALLE deltagere skal bære mundbind ved check-in.
- Håndsprit vil være sat op til fri afbenyttelse i flere områder – brug det flittigt.
- Der vil være en form for adfærdsregulering ved check-in. Følg ensretningen og hold afstand.
- Der anvendes mundbind og handsker blandt frivillige ved check-in.
- Vi opfordrer til, at du ved check-in sender en repræsentant, som kan checke ind på vegne af flere deltagere hvis i fx er en gruppe som er kommet til Stevns Klint sammen.
- Surfers meeting vil blive streamet via facebook live på Danish SUP Tour siden. Tropper du fysisk op i eventområdet beder vi dig om at holde min. 2 meters afstand til andre deltagere.
- Ved præmieoverrækkelse / lodtrækning skal du bære mundbind og holde 2 meters afstand til andre.
Det er vigtigt at du som deltager gør hvad du kan for at undgå en potentiel smittespredning, og derfor beder vi dig om at:
- holde god afstand til andre deltagere
- undlade at give ”high fives”, kramme eller kysse andre deltagere
- undlade at låne udstyr ud til andre deltagere
- undgå ophold i større grupper
- bliv hjemme såfremt du har symptomer af nogen som helst art eller har været i nærheden af/kontakt med andre som er potentielt smittede.
Vi fortsætter team konkurrencen i 2021, hvor din klub/forening kan vinde lækre præmier såfremt i både deltager med mænd, kvinder og juniorer (U18). De bedste resultater fra de to bedste herrer, den bedste kvinde og den bedste junior U18 fra hver klub lægges sammen til en samlet score fra hvert tour stop og klubben med den højeste score efter 5. og sidste stop på touren i 2021 vinder team konkurrencen. NOTE: En deltager kan KUN tælle point i én kategori. Deltager en junior udøver fx både i junior og senior kategorierne vil det være junior udøverens bedste point mæssige placering, som vægtes højest.
FØRERTRØJEN
I 2021 fortsætter vi også førertrøje konceptet. Den bedst placeret herre i Open kategorien vil før race start få udleveret en gul førertrøje imens den bedst placeret kvinde i Women kategorien vil få udleveret en pink førertrøje.
POINT:
Når du deltager i et race på Danish SUP Tour (kun den officielle tour distance) modtager du automatisk point i den samlede SUP tour stilling. Pointene til hver udøver beregnes som en procentdel af det maksimale antal point:
1. plads – 100%
2. plads – 88%
3. plads – 79%
4. plads – 72%
5. til 18. plads – mindre 3% hvert sted
19. til 32. plads – mindre 2% for hvert sted
(32. plads og alle placeringer derefter vil modtage 2% point.)
En udøver der ikke stiller til start eller undlader at gennemføre racet modtager 0 point. De 3 bedste resultater som udøveren har opnået på touren lægges sammen til slut og giver udøverens samlede pointscore. Hvis to udøvere har samme antal point vægtes den individuelle udøvers slutplacering på det sidste Danish SUP Tour event højest.
Der tælles point i kategorierne: Open Men, Women, Junior (u.18), Master (+40), Grand Master (+50). Der skal være min. 5 deltagere i den enkelte kategori for at kategorien honoreres med medaljer ved sidste stop på touren.
SPONSORER
Eventen er støttet økonomisk af Stevns Kommune, SydkystDanmark (VISM) og Stevns Turistforeing.
Øvrige sponsorer & samarbejdspartnere
Konference & Hotel Klinten
LimeLight Life
LimeLight WaterSports
Rødvig Kro & Badehotel
Stevns Klint Strandpension
Verdensarv Stevns
Race for Ocean Foundations
Copenhagen Cartel
STATE Energy
Atlas Coach
Skatepro
Slastik
One Open Sky
Fanatic
Starboard
Mistral
Dirk Boards
Et eventuelt overskud fra eventen går til foreningen LimeLight BoardSport Club med formålet at fremme Windsurfing, Surfing, SUP, Foiling, Kite og BoardSport som helhed med særlig fokus på Stevns og kyststrækningen langs Stevns, Faxe, Vordingborg og Næstved Kommune.
------
FAKTA:
Danish SUP Tour består af fem sammenhængende events for både bredden og eliten indenfor SUP. De fem events afvikles hvert år fra april til oktober og indeholder forskellige former for SUP discipliner (beach events, langdistance, downwind mv.) hvor der vil være distancer for alle niveauer. Selvom du er forholdsvis ny i sporten vil du sagtens kunne deltage, og de forskellige events er en god mulighed for at møde andre i miljøet. Målet for hvert event er, at alle skal kunne være med og få en god oplevelse på vandet.
5. juni 2021 |
|
Fiskerihavnen 24, 4673 Rødvig Stevns Rødvig Stevns Danmark Se kort herunder |
|
Tilmelding er lukket | |
www.dsrf.dk | |
Tidtagningen til dette event sker med brug af ST App Service. Der benyttes ikke chip-tidtagning til dette arrangement. Ved rettelser bedes du rette henvendelse direkte til arrangøren. For spørgsmål angående resultater kontakt: kontakt@dsrf.dk |
13,5 km | |
Starter 13:32 |
Pris pr. deltager
Pris | 300,00 DKK + gebyr |
13,5 km | |
Starter 13:32 |
Pris pr. deltager
Pris | 300,00 DKK + gebyr |
4,5 km | |
Starter 13:32 |
Pris pr. deltager
Pris | 150,00 DKK + gebyr |
1,5 km | |
Starter 09:30 |
Pris pr. deltager
Pris | 150,00 DKK + gebyr |
Denne funktion kræver 'Statistik og markedsføring' cookies, som du ikke har givet tilladelse til.
Klik her for at gennemgå dine cookie-indstillinger.
I tilfælde af spørgsmål om dette event, kontakt venligst Surf & SUP Danmark:
kontakt@dsrf.dk | |
www.surfsup.dk |