Over stok og sten - Silkeborg 2020

Over stok og sten - Silkeborg 2020

Information og tilmelding

24. oktober 2020 -
24. november 2020

Start din tid her /Scan QR-kode


Over stok og sten Silkeborg – en udfordring, der bringer dig over Himmelbjerget og rundt om Julsø i Danmarks "Outdoor Hovedstad".

50 km på 12 timer - gennem skov, rundt om Julsø, over bakker, til udsigten på toppen af Himmelbjerget - ikke mindst over stok og sten…

Kom og oplev det naturskønne område rundt om Julsø - fra Silkeborg til Ry og tilbage til Silkeborg - en lang vandretur på 50 km.

Vil du gerne prøve dig selv af og give dig selv en kæmpe udfordring, så er dette vandreturen for dig? Bare rolig - der er tid til at nyde de fantastisk flotte udsigtspunkter, du kommer forbi.
Til dette unikke arrangement har du 50 km foran dig, og vi giver dig 12 timer til at gå distancen.
Motivationen kommer helt af sig selv, efterhånden som stierne "åbner" sig for dig gennem noget af den smukkeste natur, som Danmark kan byde på. 
Depoterne ude på ruten er "åbne", indtil tidsgrænsen for det pågældende antal kilometer, hvor depotet er placeret.
F.eks. lukker depot nr. 2, der er placeret efter ca. 26 km, i Ry kl. ca. 15.15. Det er efter 6 timer og 15 min.

Du får en vandreoplevelse ud over det sædvanlige, hvor alt bare spiller.
Vi sørger for en tydeligt afmærket rute, overskueligt rutekort, fil til download til din mobil, depoter og væske undervejs samt professionel tidtagning.

Du skal blot sætte det ene ben foran det andet, følge rutemarkeringerne, nyde den fantastiske natur omkring søerne og lade dig forføre af de mange km lækre stier og veje samt det flotte terræn, som er specielt udvalgt til dig.


Praktisk information:

Dato: Lørdag den 24. oktober 2020
Startsted: Silkeborg, Åhave Alle, ved legepladsen.
Starttidspunkt: Kl. 9.00
Sluttidspunkt: Lørdag den 24. okt. kl. 21.00
Parkering: Lige ved start, for enden af Åhave Alle 100 m fra start/mål    

Distance: 50 km

Nummerudlevering:
Nummerudleveringen sker på dagen ved startstedet.

Forplejning:
Der er tre depoter på ruten. Her kan du "tanke" vand, energi og mad. Depoterne ligger ved 17, 26 og 40 km.
Ved 26 km bliver der serveret varm mad. Du skal vælge en af de to retter i tilmeldingen. 

Dette får du for dit startgebyr:
· en unik rute med smuk natur og din oplevelse i centrum
· overskueligt rutekort
· optimal rutemarkering
· professionel tidtagning fra Sportstiming.
· livetracking, så din familie og venner kan følge dig undervejs.
· forplejning på ruten – inklusiv varm mad midtvejs.
· medalje til alle deltagere, der gennemfører.
· officielt finisherfoto på målstregen.
Start og mål er samme sted.

Du skal medbringe:
  • Mobiltelefon, der er ladet op samt en powerbank.
  • Pandelampe og ekstra batterier.
  • Vandflaske min. 2 liter.
  • Kop, tallerken (bøtte).
  • Mundbind.
Parkering: Der er parkering lige ved fra start- og målområdet. 

Oplysninger: I dagene op til starten vil du få tilsendt en mail med alle praktiske oplysninger.

Hvis du ikke kan fuldføre og bliver nødt til at udgå:
Hvis du skulle blive nødsaget til at udgå af vandreturen, har vi indsat en opsamlingsbus. Denne bus henter kun udgående deltagere ved depoterne.
Du bliver kørt fra depotet og tilbage til start/mål området.
Der er en egenbetaling på 45 kr. for at køre med bussen tilbage.

I forhold til covid-19
  • Deltagere, som føler sig dårlige eller syge, må ikke deltage i eventen.
  • Alle deltagere bliver inddelt i startgrupper af 50 deltagere, der starter sammen.
  • Deltagerne skal ved tilmelding angive, hvor hurtigt de går. Dem, der går hurtigst, starter først. Det er MEGET vigtigt, at man er ærlig.
  • I ugen op til løbet modtager alle deltagere en mail med info om deres startgruppe, nummer og starttidspunkt. 
  • Alle deltagere skal have mundbind på, når de ankommer til startområdet. De må først tage det af, når de er startet.
  • Alle deltagere skal have mundbind på i depoterne.
  • Alle deltagere skal tage deres mundbind på igen, lige efter de har krydset mållinjen.
  • I depoterne kan deltagerne få fyldt deres drikkedunk. Det får de fra vandflasker, som vores hjælpere åbner og fylder op til dem. Der er også frugt, kiks og chokoladebarer. Deltagerne får det overrakt i en ”æske, lille kasse” lig en madkasse. Den æske medbringer deltagerne selv. Der er ingen tag-selv for deltagerne.  Alle deltagere medbringer også en kop, hvis de ønsker andet end vand i deres dunk.
  • Alle vores hjælpere har plastichandsker og mundbind på.
  • Deltagerne må ikke stå i depotet og spise eller drikke, men skal fortsætte ud på ruten og trække til siden, hvis de vil have et hvil, mens de forsyner sig. 
  • Ved målgang: Alle deltagere får her en pose med lidt proviant og deres medalje. Derefter skal de forlade målområdet og tage hjem for at undgå forsamling. 
Skulle der ske ændringer i covid-19 og vi bliver tvunget til at aflyse, får alle deltagere selvfølgelig deres penge tilbage.

Glæd dig! Det bliver en forrygende tur  "Over stok og sten".

Ved online tilmelding bekræfter alle, at de deltager på eget ansvar. Arrangøren påtager sig ikke noget ansvar.
Ligeledes bekræfter deltagerne, at de er indforstået med, at løbsfotos, filmoptagelser, interview, reklamer o.lign., hvori de optræder, frit kan benyttes.
Skulle du blive forhindret i at deltage eller i tilfælde af aflysning af arrangementet pga. force majeure, har deltagerne ikke krav på tilbagebetaling af tilmeldingsgebyret. Endelig er deltagerne her gjort bekendt med, at man bliver diskvalificeret, hvis man smider skrald undervejs på ruten.
 Event information
24. oktober 2020
24. november 2020
Tilmelding er lukket
www.sportstiming.dk/stokogsten

 Arrangør
Over stok og sten

I tilfælde af spørgsmål om dette event, kontakt venligst Over stok og sten:

overstokogsten100@gmail.com
www.sportstiming.dk/stokogsten

Har du spørgsmål?