Ladies Mud Race Dark Edtion Information
Information
For at du som deltager i Ladies Mud Race Spring Edition, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber, vil dække mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om, kan du skrive med os på www.facebook.com/ladiesmudrace eller kontakte vores løbsleder Ib Østergaard på fredericia@ladiesmudrace.dk  eller mobil 40 19 58 76.

Udleverings-, start- og målzone
Udleveringszone Jesper Bangsvej, 7000 Fredericia
Startzone Hannerup Brovej, 7000 Fredericia.
Målzone Hannerup Engvej , 7000 Fredericia.


Se oversigtskort www.sportstiming.dk/images/uploaded/8312/Staevneomraade_Spring_Edition_2021.jpg
Oversigtskort er også at finde på sidste side.
Adgangskrav
Du skal være fyldt 15 år, og være en rigtig Ladie (kvinde) for at kunne deltage.
Man skal holde sig hjemme, hvis man har symptomer som feber, hoste eller muskelømhed.
Vi anbefaler at du har en negativ Corona test, som max er 72 timer gammel

Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

Covid-19 foranstaltninger
· Der skal bæres mundbind til og fra eventen. Der udleveres mundbind efter målgang
· Hold afstand og følg anvisninger fra officials og skilte
· Benyt spritstanderne
· Det vil ikke være mulighed at have pårørende til eventen
· Du kan ikke få opbevaret bagage, takser eller nøgler mm.
· Ingen adgang til bad og omklædning
· Der skal bæres handsker under hele løbet
· Husk vi alle bære et ansvar for at overholde myndighedernes retningslinjer

Download som pdf www.sportstiming.dk/images/uploaded/8312/LMR_Spring_Edition_Covid_19_retningslinjer.pdf
Logistik og Tidsplan
På grund af Covid-19 og forsamlingspåbuddet på max 50 personer er der en del vi alle skal tage hensyn til og overholde.

For at så mange som mulig kan deltage i Ladies Mud Race Spring Edition, og vi alle kan får en god oplevelse, er det utroligt vigtigt at man som deltagere overholder nedenstående tidsplan for de enkelte Zoner. Sluttiderne er cirka tider, men starttider skal overholdes.



Ulige startgrupper følger Zone 1 og lige startgruppe følger Zone 2

Som deltager er det dit ansvar at følge den tid du har fået oplyst i din mail.
Du skal benytte mundbind fra du ankommer til du skal løbe.

KOM TIL TIDEN!
Benytter du offentlig transport, kører Bybus 3: fra Fredericia banegård (minuttal 25 og 55) til Strandvejen v/Lystbådehavnen (5 min. gåtur) ank. minuttal 37 og 07.
Parkering
Kommer du i bil, er det muligt at parkere på Jesper Banks Vej, ved Lystbådehavnen, eller hos Davidsen, se kort herunder. Parkeres der på sidevejene, skal du VISE HENSYN til beboerne, så de kan komme frem og tilbage.
Er du fra lokalområdet opfordrer vi dig til at tage bybussen eller cyklen, cyklen kan parkeres ved Hannerup Engvej 1a.
Udlevering af startnummer
I udleveringszonen er der 2 udleveringsteder, hhv. for lige og ulige startgrupper, hvor du får udleveret dit startnummer. Mailen der er sendt til dig, er din kvittering, som kan fremvises når du skal have dit startnummer, eller du kan bare oplyse dit nummer, navn og startgruppe, så får du dit startnummer udleveret.

Det er vigtigt at du først kommer til din tildelt tid.
Ingen mulighed for omklædning
DER ER IKKE MULIGHED FOR BAD OG OMKLÆDNING
Program for tirsdag d. 27. aprilKl. 15:30 - Zonerne åbner
Kl. 16:30 - Første startgruppe sendes af sted
Kl. 19:20 - Sidste startgruppe sendes af sted.
Kl. 20:45 - Forventes alle i mål.
Kl. 21:00 - Zonerne lukker.
Tidtagning og ResultaterDin tid måles af Sportstiming - chippen sidder i startnummeret.
Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen, og med over målstregen, så du får en korrekt tid.
www.sportstiming.dk kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser og hente et diplom.
Startgrupper
Hver startgruppe består af op til 40 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 15 minutters interval.
I hver startgruppe deler vi deltagerne i 2 og sender halvdelen af sted ad gangen med 5 minutter mellemrum.


Ulige startgrupper følger Zone 1 og lige startgruppe følger Zone 2
Vi har opdelt startgrupperne efter hold, og tidspunkt valgt ved tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det.
Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Kontakt os senest 24 timer før løbet, så sørger vi for, at I kan løbe sammen.
Ingen mulighed for opbevaring af tasker
Der vil ikke være mulighed for bagageopbevaring, deltagere skal derfor ankomme omklædt og efterlade bagagen i bilen.
Løbetøj

Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trail-sko.
Husk nu at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudderet.
Der skal bæres handsker under hele løbet
Toiletfaciliteter
I start og mål zonen forefindes toiletfaciliteter.
Ruten
Ruten er opmærket med ORANGE ”Firmaidræt” afmærkningstrimler eller orange flag, som hele tiden skal være på din højre side.
Du bør hele tiden kunne se afmærkningsstrimlen på højre side af dig, eller lige foran dig. Hvis ikke, så løb lidt tilbage ad den vej du kom fra, og kom på rette spor igen.
Der er ved flere af de naturlige og byggede forhindringer, tov der kan bruges til hjælp ved forcering af en forhindring.
Anvisningerne fra officials skal følges.
Der løbes både på stier og off stier. Vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden ser på terrænet. Pas på træstubbene og diverse løse grene i skovbunden.
Er der en forhindring, der synes umulig, eller har man en skade, der betyder at det ikke er muligt at forcere forhindringen.
Så snak med officials og spring forhindringen over.
HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVE DEN ULTIMATIVE GODE OPLEVELSE. KEND DINE EGNE GRÆNSER, OG NYD LØBET.
Distance
Løbet er ca. 5 km. Ruten er meget kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning.
Der er naturlige forhindringer der består af forcering af diverse træer, bakker og meget mere. Dertil kommer flere byggede forhindringer, som skal forceres. Der er noget til armene, benene og hovedet.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!
Sikkerhed
Da løbet er et trailløb, som visse steder forgår i tæt skov, er det vigtigt at deltagerne hjælper hinanden. Passerer du en tilskadekommen, og vedkommende har brug for hjælp, giv besked ved næste bemandede post. De har alle kontakt til samaritter og informationen.
Vær opmærksom på terrænet, hjælp den der har behov.
Forplejning under løbet
Væskedepot: Der er mulighed for væske i start og mål zonen. Samt cirka 3 km. ude på løbe ruten.
Affald under løbet
Omkring væskedepotet kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.
Løb ruten for oplevelsens skyld, hjælp gerne de andre deltagere.
Mål
Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig. Bag portalen ser du officials som tager imod dig, og du henter din fortjente medalje.
Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på www.facebook.com/ladiesmudrace.
Der bliver lavet film- og billedoptagelser på dagen, der vil blive brugt offentligt. Deltagelse i eventen er lig med accept af dette.
Der er fotovæg i start og mål området, hvor deltagerne kan tage deres ejet før og efterbillede, del gerne på www.facebook.com/ladiesmudrace og Instagram #ladiesmudrace.