Ladies Mud Race Dark Edtion Information
Information
For at du som deltager i Ladies Mud Race Dark Edition, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber vil dække mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om, kan du skrive med os på www.facebook.com/ladiesmudrace eller kontakte vores løbsleder Carsten Hansen på svendborg@ladiesmudrace.dk  eller mobil 40457867

Stævneplads, start- og målområde

Hellegårdsvej 63, 5700 Svendborg

Adgangskrav

Du skal være fyldt 15 år, og være en rigtig Ladie (kvinde) for at kunne deltage.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

KOM I GOD TID

Parkering
Kommer du i bil, vil vi anbefale at i holder ved SG-Huset, Svendborg Idrætscenter, Ryttervej 70, 5700 Svendborg. Der er lavet en markeret rute fra SG-Huset til stævnepladsen.

Parkeres der på sidevejene bedes der VISES HENSYN til beboerne, så de kan komme frem og tilbage.
Er du fra lokalområdet opfordrer vi dig til at tage bybussen eller cyklen.

Stævne pladsen
Stævne pladsen ligger Hellegårdsvej 63, 5700 Svendborg – hvor FGU lå tidligere.

Der vil være afmærkning til Stævne pladsen.

Udlevering af startnummer
På Stævne pladsen finder du informationen, hvor du får udleveret dit startnummer.
Mailen der er sendt til dig er din kvittering, som kan fremvises når du skal have dit startnummer, eller du kan bare oplyse dit nummer, navn og startgruppe, så får du din kuvert med startnummer udleveret.
Startnummeret kan afhentes mandag fra kl. 18:00 – 20:00 og på dagen fra kl. 16:00 og frem til løbets start.
Kom i god tid, så du i ro og mag kan få gjort dig klar til en fed oplevelse.


Omklædning
Der er ingen mulighed for omklædning og ingen badefaciliteter.

Program for torsdag den 28. oktober 2021

Kl. 16:00 - Stævnepladsen åbner for afhentning af startnumre, information, opbevaring af sportstasker.
Kl. 17:45 - Fælles opvarmning.
Kl. 18:00 - Første startgruppe sendes af sted, herefter sendes af sted i intervaller a 2 minutter
Kl. 18:16 - Sidste startgruppe sendes af sted.
Kl. 19:15 – Suppe og brød til alle deltager.
Kl. 20:00 - Forventet alle i mål.
Kl. 21:00 - Stævnepladsen lukker.

Tidtagning og Resultater

Din tid måles af Sportstiming - chippen sidder i startnummeret.
Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen, og med over målstregen, så du får en korrekt tid.

www.sportstiming.dk kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser.

Startgrupper
Hver startgruppe består af op til 35 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 2 minutters interval.

Vi har opdelt startgrupperne efter hold, og tidspunkt for tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det.
Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen, så sørger vi for, at I kan løbe sammen.

Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer.

Starttid startgrupper:
Kl. 18:00:00 - Startgruppe 1.
Kl. 18:02:00 - Startgruppe 2.
Kl. 18:04:00 - Startgruppe 3.
Kl. 18:06:00 - Startgruppe 4.
Kl. 18:08:00 - Startgruppe 5.
Kl. 18:10:00 - Startgruppe 6.
Kl. 18:12:00 - Startgruppe 7.
Kl. 18:14:00 - Startgruppe 8.
Kl. 18:16:00 - Startgruppe 9.

 
Opbevaring af tasker
Du kan få opbevaret din bagage. Når du modtager dit startnummer, modtager du samtidigt et bagagemærke med dit startnummer på, som bruges til at sætte på din bagage.
N.B. Kun tasker som er lukkede og med bagagemærke accepteres.

Husk at hente din bagage inden du forlader området.

Løbetøj / pandelampe

Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trail-sko. Dertil kan lange løbetights og langærmet trøje anbefales.
Da der løbes i mørke, er det en MEGET god ide at have en pandelampe på.
Har du sarte hænder, så medbring et par tætsiddende arbejdshandsker.

Toiletfaciliteter og bad

I stævneområdet forefindes toiletter.

Ruten

Ruten er opmærket med afmærkningstrimler og orange flag.

Du bør hele tiden kunne se afmærkningsstrimlen. Hvis ikke, så løb lidt tilbage ad den vej du kom fra, og kom på rette spor igen.

Der er ved flere af de naturlige og byggede forhindringer, tov der kan bruges til hjælp ved forcering af en forhindring.
Anvisningerne fra officials skal følges.

Der løbes både på stier og off track. Vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden ser på terrænet.
Pas på træstubbene, og diverse løse grene i skovbunden.

Er der en forhindring, der synes umulig, eller har man en skade, der betyder at det ikke er muligt at forcere forhindringen.

HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVE DEN ULTIMATIVE GODE OPLEVELSE.
KEND DINE EGNE GRÆNSER, OG NYD LØBET.


Distance
Løbet er ca. 5 km., en rundstrækning på 2,5 kilometer der skal løbes 2 gange.
Ruten er kuperet og let ujævnt, så det er vigtigt med god opvarmning.
Der er naturlige forhindringer der består af forcering af diverse træer, bakker og meget mere.


Dertil kommer flere byggede forhindringer, som skal forceres. Der er noget til armene, benene og hovedet. 
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

Sikkerhed

Da løbet er et trailløb, som visse steder forgår i tæt skov, er det vigtigt at deltagerne hjælper hinanden.
Passerer du en tilskadekommen, og vedkommende har brug for hjælp, giv besked ved næste post.

Der er 22 bemandede poster på ruten med maximalt 200 meter imellem posterne. De har alle kontakt til samaritter og informationen.


Da vi løber om aften og der er mørkt, er det en god ide hele tiden at have blikket, og lyskeglen fra pandelampen rettet frem, og mod skovens bund.  Underlaget er flere steder ujævnt, og udfordrende med træstubbe og andre naturlige forhindringer. Der er passager, hvor der løbes i tæt skov, så løb ikke hurtigere end du hele tiden kan nå at reagere og ikke kommer til skade.

Med pandelampens lyskegle, burde du være i stand til at se alle konturerne i underlaget helt tydeligt.

Vær opmærksom på terrænet, hjælp den der har behov.

Forplejning under løbet
Der er væskedepot i start og mål området.


Affald under løbet
Omkring væskedepotet kan man komme af med sit affald.
Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.

Løb ruten for oplevelsens skyld
                                             – hjælp gerne de andre deltagere.

Mål

Du ved at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig.
Bag portalen ser du officials som tager imod dig, og er klar med din fortjente medalje.


Mad
Der er lækker varm suppe og brød efter løbet.

Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på www.facebook.com/ladiesmudrace.

Der bliver lavet film- og billedoptagelser på dagen, der vil blive brugt offentligt. Deltagelse i eventen er lig med accept af dette.

Der er fotovæg i start og mål området, hvor deltagerne kan tage deres ejet før og efterbillede, del gerne på www.facebook.com/ladiesmudrace og Instagram #ladiesmudrace.

Publikum

Vi vil gerne have, at folk kan se hvordan det går dig i løbet. Derfor vil der på stævnepladsen være adgang for publikum. Publikum må dog ikke befinde sig på selve løbe ruten.

Præmier
Der er lodtrækningspræmier.